~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 november 2008

.....Fullt upp och ner.....

Av ~ Ruth ~ - 8 november 2008 22:52

Gråa hår har jag haft några år, men nu är det helvitt efter 2 dagars strul med datorn :( Trotts alla mina åtgärder så är den seg som sirap, har inge flera idéer hur jag skall gå till väga, behöver nog proffs in på datorn, virus är det inte, men spionprogram, timmarna efter jag har rensat är dom på plats igen 10-12 st. Går med en svag stresshuvudverk hela dagen. Gerty har fått fixat sitt strul så nu kommer det inga flera mail, tror nog jag fick 60-70 st. lika dana på 2 dagar, äntligen är det över. Inget speciellt förövrigt har skett i dag. Var inne på Medresenärskan's blogg och så 2 gulliga Carl Larsson figurer, har därför fotat Brita CL. dotter, som jag har, det har varit 2, men den andra krossade kajan när hon härjade inne på andra våning i timmar en dag i sommar. Lerum är stora energi slösare, ofta så lyser gatubelysningen hela dagarna, så också även i dag, buuuuu för Lerum, tummen ner, har bildbevis ovan. Har sovit skraltigt i natt så jag är trötter nu.

Sov gott mina vänner.

 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

8 november 2008 23:23

Ett elände när datan segar. Har klarat mig länge utan problem nu.
Resenärskans tomtepar var ju jättesöta. Men din lilla Carl Larssons tös har nog fler år på nacken.
Och skatan... så fint den sitter på lyktstolpen.
Hoppas du får fart på databurken snart. Inget kul när det trögar.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

9 november 2008 00:13

Men oj, vilken fin bild du fångat på fågeln som sitter på lyktstolpen... God natt Ruth, vår vän!

Kramizar

//C&L

http://latte

 
Carina

Carina

9 november 2008 00:23

Vilken fin fågel du har lyckats fånga på bilden. Det är verkligen trist när datorn inte vill som man själv vill. Och en riktigt söt lite figur. Ska oxå krypa i säng nu. Är som du nog förstår lite mör.

Kram Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Malin

Malin

9 november 2008 00:24

Tråkigt att du inte får bukt med datastrulet!
Hoppas det löser sig snart iaf.
kramar

http://Mallan1988

 
Medresenärskan

Medresenärskan

9 november 2008 00:41

Medresenärskan skall hälsa på innan läggdags. Huvudet är väl inte helt hundra för jag har huvudvärk.

Mina figurer är "Jenny Lind"-kopior och köpta för ungefär 8 år sen. Jag fick dem av dotera när näg varit barnvakt och hon hade köpt dem på A6 i Jönköping av den kvinna som gjort dem. Inte alls något antikt och fint som din Carl Larssons Ida. Mina står framme hela året för jag ser dem heller inte som något julpynt.

De flesta som varit inne hos mig har trott att det är julsaker om jag förstått rätt men för mig är de det inte, alltså.
Hoppas din dator fixar sig.
Ha det gott vännen!! Kram på dej!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

9 november 2008 07:41

Vilken härlig bild på skatlyktan, här har du haft tur med motivet och lyckats med skottet. Pang på röbetorna* det vimlar av dem;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

9 november 2008 10:25

Söt liten tomte flicka,fin bild på skatan som sitter på lyktan
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

9 november 2008 12:21

Söt flicka, och vilken fullträff du gjort när du fotat skatan på gatlyktan.

http://violett.bloggagratis.se

 
agge

agge

9 november 2008 12:44

Ja vad ska virus vara bra för och hur kan det vara å kul att sprida....
Sådant energislöseri tycker vi inte om, fy på sig Lerum. Men bilden blev fin.Och vad jättefin tomteflickan är

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
maj-Lis

maj-Lis

9 november 2008 13:52

Hej Ruth.
Skall försöka skriva lite.
Ja,jag kan hålla med om att det är lite segt med hemsidan ibland.Ser att många bloggar,men jag tycker inte att jag vill utlämna mig så.Och man måste ha något att skriva om.Det har man ju inte då man går hemma om dagarna.Jag uppskattar privata mail minst lika mycket för då kan man verkligen lära känna personerna.Jag har flera som jag har telefonkontakt med som jag lärt känna via nätet.Det är jättekul.Men inget fel i dom som gillar blogg.Man har ju olika uppfattningar.
Ja,så var det med det.
Hoppas att du har det gott i detta förjolade vädret.Idag är det bannemej rusk-Ja,det vet du eftersom vi inte bor så långt från varandra.
Ha det gott Ruth -hör gärna av dig med mail igen.
Bamsekram Maj-Lis

http://ladyshic.se

 
Ingen bild

Yvonne R

9 november 2008 17:22

Belysningen vid gator bör ju inta vara på så länge.
Bilden med skatan blir min favorit!!

 
Malin

Malin

9 november 2008 17:58

Man blir så förbannad!
Att folk inte kan låta bli andras saker...
Undrar du vad jag syftar på?
Läs min NYA blogg.


Kramar//Malin

http://Vingklippt

 
Cina

Cina

9 november 2008 19:06

Mycket söt ljusflicka, och bilden på skaten är bara KANON!!!

Hoppas du får bukt med din dator!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

9 november 2008 19:28

Har piggnat till så jag tar mig en tur och hälsar på mina bloggvänner :)
Så söt och "juliga" porslinsfigurer och bilden på kråkan var verkligen häftig!
Hoppas det löser sig med datorn och att du får sova bra.

Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

9 november 2008 21:19

Har du haft en lugn dag idag när inte min dator har tärrat dig

http://Prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards