~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under december 2013

Av ~ Ruth ~ - 31 december 2013 16:07


 


Har haft det besvärligt med att komma ut på nätet dessa dagar jag har varit frånvarande, men det har jag skrivit om flera gånger. Dotera med andra hälft är kom hit i förgår och firar nyår med oss, barnbarnets bernerhund är också med.

Det blir lugnt i kväll, vi skall spela Nyårsbingo på TV, tror det blir storkovan i kväll, har det på känn, det nya året hade inte kunnat börja bättre, eller hur?

Det är så många önskningar man har och hoppas på, men så länge ondskan i världen råder så är det nog få önskningar som infrias. Hoppas att alla mina vänner får ett fint år och får vara friska, och att vi fortsätter att träffas på bloggen på samma set som det gångna året. På det området så har det varit väldigt trevligt och nöjesrikt, många personer har man lärt känna och trivs med i vardagens stora och små händelser andra har fallit ifrån?

 

Hoppas på ett Gott Nytt År och ett lyckligt slut!

Av ~ Ruth ~ - 27 december 2013 17:22


 

Jag tror det är våren som har kommit, så vitt och fint det var, nu är det snart barnmark igen.

Fåglarna kvittrar och tjoar och har börjat inta holkarna nere vid uthusen, flyger ut och in och bäcken porlar några meter härifrån. Känner mig bättre idag, tror febern har släppt och kan känna lite hunger, en konstig jul på alla sett och vis. Nu blickar vi framåt, snart nyår och vi vänder blad och blickar framåt. Vad skall du ha för dig på Nyårsafton ?

Nätuppkopplingen är segare en sirap dessa dagarna med mildväder, bloggarna är värst, går lättare att komma in på FB, hoppas på flera minus ute nu.

Ha det gott / kramen. 

Av ~ Ruth ~ - 25 december 2013 22:14


 


Nu är julens största dag över och alla barnens väntan på tomten är över. Nu skall vi bara njuta fram till nästa stora dag ”Nyårsafton”. Hit kom det ingen synbar tomte, men fick 2 julklappar under granen, en snygg stickad poncho och en fönstertvättmaskin, blev glatt överraskad. Har inte mått så bra sedan i fredags har smärtor i övre delen av magen, måste ta mig i hampan och kolla varför, kan inte gå så här månad efter månad. Nu skall jag lägga mig är trött som attans.

En god fortsättning på julen till er besökare och kommenterare / julkramen.

Av ~ Ruth ~ - 23 december 2013 23:45


 

 

Dagen har varit härlig med nysnö , sol och -6* Allt är färdig för morgondagen.


 

 


En uppsittar kväll framför TVn, blev tyvärr utan vinst, men har hunnit flera varv på min ”retrotröja” bara slapparmys !

God Jul-kramen.

Av ~ Ruth ~ - 22 december 2013 15:34


 

Julkram till er alla

Av ~ Ruth ~ - 20 december 2013 10:37


 

Det är svårt för mig att få sidor uppladdade dessa dagar, därav min tystnad.

Dagarna rullar på inför julen, så som det gör för oss alla. Snön minskar för varje dag, + grader och regn varje dag, men fortfarande ligger det vitt på marken, skall komma lite snö i dag och i morgon nu +2* och regnstänk. Hoppas ni känner er redo nu för julens ankomst, själv tar jag det med ro. Skall försöka komma in på era sidor så jag får se hur ni har det.


 

Nu skall jag sticka några varv på min påbörjade retrokofta.

Kram på er i juletider.

Av ~ Ruth ~ - 16 december 2013 15:42


       

       


Var till Långflon vid Norska gränsen och åt Julbord i går, det var nog det bästa julbordet jag har ätit, så fint fräscht och gott. Maten var en blandning av allt både Norsk/Svensk jul. Tror jag aldrig har ätit så mycket mat, trodde jag skulle bli sjuk efteråt men det blev jag inte, bara nöjd och belåten.

Nu har det varit + grader och regn i 2 dagar, det tar på snön, men ännu är det vitt och fint ute.

Kram mina vänner ˙•٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠•˙ hoppas ni alla har en fin dag ღ

Av ~ Ruth ~ - 14 december 2013 23:05

"Klickbilder"

     


Har städat hela dagen högt och lågt så nu är det rent i kök, hall och toa, har kvar att byta gardiner i köket. Tomtarna och ljusen har kommit upp på köksskåpen och lilla granen i köksfönstret, även gråtomten har flyttat ner från loftet och har fått plats bredvid min köks-TV. Detta är vad jag har pysslat med i dag, fortsättning kommer.

Det har snöat i natt och hela fm, snöslungan har jobbat även i dag. Kram ♥ !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards