~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under februari 2015

Av ~ Ruth ~ - 21 februari 2015 22:32


 

½-dagen bråkade min dator, hela tiden kom det upp en ruta att ”Explorer har slutat fungera”, kom inte in på någon sida, så var det med gubbens dator också. Gjorde omstarter, men näää hjälpte inte, försökte med allt möjligt, men nope. Fick göra en ”Systemåterställning” på båda datorerna, sedan fungerade den perfekt yiiippppiiii ! Var nog en uppdatering från Microsoft som inte var bra.


I dag blev det skidor hela dagen, så kul, stickade massor också, en perfekt dag, regn och snöblandat ute, då är det skönt att mysa i stugvärmen.


Önskar er en fin morgondag !

 

Av ~ Ruth ~ - 20 februari 2015 17:47


 

Inget av det som försiggår i spåret med skidor i dag är av mitt intresse. Skall bli backhoppning för damer, näää, tror inte på det heller. Har tittat på eftersläpande och missade program på datorns PLAY och stickat sockar. Den vit/beiga sockan är kul att sticka 2 par är levererade, ett par till är klara och håller på med det sista paret av det som är tingat, sedan hoppas jag att jag kan göra ett par till mig också till påsk.

 


Annars så rullar dagarna på utan några stora händelser att skriva om. Vintern har backat nu, tror inte den visar sig mera, fåglarna kvittrar och vädrar vår, ja då är det så, litar på pippina.


Önskar er en toppenfin helg.

Av ~ Ruth ~ - 11 februari 2015 23:30


 

Åter ett par strumpor som är såldes direkt och 2 par är beställda sedan blir det inte flera av denna modell, men nytt kommer det framöver, det går att inte sitta med armarna i kors och jag är beroende av sticka nu, det går i perioder. Det blir sporadiska inlägg här inne ett tag framöver, orkar inte med bloggen för tillfället.

 


Jag och min man har varit på en shoppingrunda några timmar i dag, köpt nya täcken och kuddar, många nya garnnystan, doftljus (vanilj) och en massa annat, betyder det att det är vår nu ? Väl hemma var jag så hungrig så det blev var sin pizza från frösaboxen :-) så kallad nödproviant.

 


Den vita fina snön som kom är nu nästan borta, så trist, klaffs, klaffs låter det när man går ut på hundarnas gräsmatta. Nu skall jag fixa håret!

 



Av ~ Ruth ~ - 6 februari 2015 23:33


 

Har för tillfället tappat bort intresset för bloggen. Går in för att hälsa på er, men när jag skall kommentera så blir det tomt i knoppen, sitter som en fågelholk och bara glor som en uggla, kommer inte på något att skriva, hur kan det bli så ?

Snön är på väg bort nu, hela dagen har det varit +5*, +2* nu, så ledsam och deppigt   

 

Nu är det sista strump-paret klart, utökade med en mönsterbord och satte in rött för att få lite variation, hoppas mottagaren blir nöjd. Kanske kan jag få annat att tänka på framöver och hitta tillbaka till mig själv.

 

En fin och väldoftande ”Orkidé” den är inte som andra inom orkidé-släktet, men väl så trevlig i fönstret, inköptes i mars 2011 och den hänger fortfarande med, det påstås att den är svår men det förstår jag inte. Skall försöka dela den för det är för många i krukan, den kvävs snart.


Nu skall jag sova, god natt-kramen till er alla duktiga bloggare. Sweet Dreams ❤�� ��  

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards