~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under september 2014

Av ~ Ruth ~ - 27 september 2014 16:16


 

Ja det blev det i dag. Pimpade min tråkiga kökslampa med stora kristaller som jag har i en låda, nu ser den lite pampigare ut, jag blev nöjd, lite förändringar skadar aldrig, ledsnar jag så plockar jag av dem.

Gubben Arne har klippt båda gräsmattorna, är det för sista gången tro ? (säkert inte). Det är inte mycket växtligt som har skiftat i färg ännu och det är ca.20* i skuggan när solen skiner. Efter helgen så skall jag tomma blommor i lådor och krukor ute, skall köpa ljung och sätta dit, köpte 6 solcell lampor som jag skall sätta i mellan så dem lyser upp dessa mörka kvällar som är nu. Gillar denna årstid, den är så lugn och mysig bara det kunde sluta blåsa så vidrigt så blir allt perfekt.

Önskar er en fin helg !

Av ~ Ruth ~ - 24 september 2014 23:11


 

Har inte varit här inne på 8 dagar, ej heller hälsat på er, har aldrig haft så långt uppehåll under mina 7 ½ år på bloggen. Har inget att skylla på, lathet i största allmänhet tror jag mest på.

Måla är väll min största sysselsättning om dagarna, fasiken så mycket målande, det tar inte slut.

Golvlister, taklister, dörrar och karmar på andra våning och handledarna tar stryk, nacken lika så, men det går över när det är avklarat och jag får vila. Inga stora utsvängningar har det varit som är att delge er som roar, det har varit så intensivt i sommar.

Längtar efter att så pyssla med sådant som är roligt, men nu är hösten/vintern snart här och då brukar det bli lugn och ro.

Vill bara visa med dessa rader att jag finns och inte ligger sjuk i min säng.

Kramelikram ��

Av ~ Ruth ~ - 16 september 2014 21:37


 

Förra gången jag skrev så var vi bjudna till Landvetter till dottern och hennes man på middag, som alltid var det supergott, filé lindat med bacon, bakade potatis, sallad, svampstuvning och 2 goda såsar. Efter det så var det goda ostar, käx och frukt, oj så mätta vi blev. Sedan spelade vi kort, jag segrade flera gånger, det var bara så roligt, haha, älskar att spela kort, men det blir för sällan nu mera.

 

Fina höstdagar har vi och regnet håller sig borta, på kvällen blir det väldans fuktigt ute. Gräset har svårt för att torka upp under dagen trotts sol, men i går em. blev gräset klippt, nu växer det som attans. Mörka härliga kvällar, nu är hösten riktigt, riktigt nära.

 

Av ~ Ruth ~ - 13 september 2014 14:50


 

Inte paj, så att den har gått snett eller så, utan jag fick så mycket fallfrukt så det blev en stor smulpaj med äpplen och vaniljsås, det är bara så gott. Har gjort många sådana men denna blev tummen upp nr.1, smakade kola.

I em. är vi bjudna på middag hos dotera och gubben, gubben är kocken en duktig amatör och gör så fantastisk mat, så spännande att se vad det blir på tallriken denna gången.

Nu skiner solen, åter en fin dag.

 


Grannen har satt upp ett stort partytält i trädgården så där blir det partaj i kväll, eller om det är för valvakan i morgon (mindre troligt), tur med vädret får dem, roligt………..


 Önskar er en fin lördags em. och kväll !

 

Av ~ Ruth ~ - 12 september 2014 21:12

 

Fattar inte hur mitt tidsbegrepp har blivit med åren, har inte märkt att åter en vecka går emot sitt slut. Det har redan gått 9 dagar sedan Saidie somnade för alltid, det känns som i går.

Mörkret kommer tidligt på kvällen nu, det tycker jag är mysigt, älskar att tända små ljuspunkter och bara njuta.

Nu är badrummet på 2:a våningen helt klart, det blev så bra, litet men det räcker för sitt ändamål. Hallen där uppe är furupanel, även i taket så det skall jag måla. Gruvar mig faktiskt för det, väggpanelen har en dålig kvalitet, kvistar som är borta och övriga fulheter, fy så mycket jag måste spackla. Mitt motto är alltid ”kommer tid, kommer lust och råd”, och lusten kommer när jag börjar.

Önskar er en fin helg ! Kramelikram ��


Av ~ Ruth ~ - 8 september 2014 19:59


 

I går putsade jag alla fönster på 1:a våning och det är många, varav 4 extra stora, tog alla sidor. Det gick enkelt med fönsterputsaren, men gillar inte medlet som följer med, blir ränder, bara skit, näää jag använde en hink med vatten och en ½ dl. Ammoniak, gummihandskar ett måste, nu är dem spegelblanka.

I dag har jag städat 1:a våning och tvättat alla gardinerna jag plockade ner i går, i morgon skall nya gardiner strykas och hängas upp, roligt att byta. Fick även klippt båda gräsmattorna, men på slutet började det regna och då fick jag springa snabbt så det blev klart innan jag blev dyngsur.

 

Nu blir det Tv resten av kvällen, startar med "Idol".

Önskar er en trevlig kväll. Regnar fortfarande här.

    

Av ~ Ruth ~ - 6 september 2014 15:21



 

Tro mig, jag fäller en tår, vet hur det känns och sliter i hjärtat.


Fick detta meddelande från matte i dag, Änjah (från våran uppfödning) fick somna in i går den 5 september,  hon blev 12 ½ år en hög ålder för en Berner.  Väljer att återge raderna här, var så fint och gripande skrivet.  

 

Matte skriver så här:

Kan säga att det är något av det värsta jag någonsin gjort…tomheten är så fruktansvärt svår, barnen som är födda med henne har förlorat sin bästa vän och vi med….vi är alla helt förstörda men är säkra på att hon nu springer på en grön äng med sina syskon och alla hundkompisar hon har överlevt genom åren.

Fick Änjah själv summera sitt liv så tror jag hon skulle säga att hon haft den bästa familjen hon kunnat få.

Hon har inte behövt vara ensam många stunder, många utflykter till skogen…många som älskade henne och som hon älskade tillbaka. Hon har förgyllt våra liv på så många sätt så jag vet inte hur vi ska klara oss utan henne.

Säger som min dotter "det känns som jag aldrig kommer bli glad igen"

Jag ville du skulle få veta att den sista i Ä kullen nu slutit sina ögon.

Kramar Carolina och Johan

Av ~ Ruth ~ - 5 september 2014 23:06


 

Kunde inte motstå frestelsen när jag såg detta väggur för 60 kronor, bytte ut den förra jag hade i köket, kul med något nytt. Den har så härlig klang när den slår, låter som ” Big Ben” i London, älskar min nya klocka. Dem hade så många fina lampor så jag skall dit igen i morgon, kanske byter jag ut min kökslampa också. Älskar loppis när det nästan är gratis.

Är så trött så jag skall snart hitta kudden, bara gäspar och gäspar.

 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards