~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 24 november 2008

Av ~ Ruth ~ - 24 november 2008 13:59


 

I natt var det ruskigt kyligt -11* nu är det bara -1.5* det är kontraster, kommer lite pudersnö nu, det är så skirt så det blir nog inget stort utav det. Vill visa upp hur lite snö vi har här (fotat genom köksfönstret). Har plockat fram gardintyg som jag skall sy 6 längder utav till vardagsrummet i stugan (Värmland). Eftersom det är nya väggar där samt i våran kammare så är det kul att hänga nytt i fönstren, för dom som är där nu är antika snart. Skall även sy jul-gardiner till köket där uppe. I dag är det exakt en månad kvar till Jul, vill hoppa av tåget redan nu, giller inte allt omkring Julen, alla kostnader och stress som det medför, tycker allt är en stor hysteri som ökar för varje år, vart skall det sluta ?



Rozzie gillar att vara ute i den lilla snö som har kommit, hon springer som en skållat råtta med Debbie & Nowah runt, runt och leker ta fatt. Roligt att beskåda dom genom köksfönstret och dom bjuder på många skratt. Sedan är dom helt slut och sover ett par timmar.



Min man har åkt till Göteborg, skall in på olika affärer, men jag följer inte med, han orkar inte gå och titta som jag vill göra, han vet vad han skall ha och då är der raka spåret dit, sedan till kassan, hur kul är det på en skala 1-10 ?


Har funderat på att ta mig ner till garnaffären, skulle vilja ha lurvegarn och göra infällningar på mössa, vantar och fuskpolo. Håller på med en svart fuskpolo nu och vill göra ett helt sett att ta på mig. Nu blir det att hänga tvätt, maskinen går för fullt i källaren, skönt att få det undanstökat.

Ha en bra dag !

Glöm inte att det finns nya vinter-bakgrunder för bloggarna,

du hittar sidan överst på mina länkar eller här:

**Bloggbakgrunder**

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards