~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under september 2011

Av ~ Ruth ~ - 30 september 2011 16:17

Tycks känna en viss förbättring i dag, men långt ifrån bra, vaknade i morse med huvudverk och magont. Det är ingen vanlig förkylning, inget näsdropp och hosta.  Har knappt fått i mig någon mat sedan pinan drabbade mig, har i dag ätit ost på en tunn brödbit och 2 ägg, vet att det är för lite, men har man ingen matlust så känns det mycket. Klart att kroppen blir matt utan bränsle, så jag måste försöka att plocka i mig lite mera innan sovdags, lever på ”Ibumetin”. Ögat är på bättringsvägen, så jag har hopp om att operationen skall kunna genomföras som planerat nästa torsdag. Alltså, ser ett ljus i den mörka tunneln trotts allt.


Förresten var med radions i P 4, ”Alltinget” i går, var det någon som lyssnade på mig ? Lasse Swahn ringde i måndags och meddelade att jag skulle bli uppringd i går, så det var bara att vara redo, svettades värre en vanligt men det gick bra.


Har försökt att hälsa på er alla i dag, men mina 2 bloggvänner som har Blogspot så går inte min kommentar igenom, har försökt flera gånger, men det bara försvinner, dessa bloggar strular alltid, svårt att kommentera, måste ha med inställningarna på dessa bloggars kommentarer att göra. Går det inte att bocka ur, förhandsgranska och redigera så det bara räcker med ”SKICKA” som det nu är får man klicka fram och tillbaka flera gånger innan man får säkerhetskoden och det går igenom,  riktigt jobbigt.


Nu skall jag lägga mig och vila. Era kommentarer och omtanke gör att jag känner mig bättre.
Kram till er alla.

Av ~ Ruth ~ - 29 september 2011 18:23

Är fortfarande väldig matt och trött, sover mest hela tiden, nu hoppas jag på morgondagen. Ingen matlust och kaffe näää, 3:e dagen utan nu, inget frestar. Svettas och fryser om vartannat, men har sluppit den vidriga frossan.  Stoppar i mig verktabletter för att kunna vara uppe ett par timmar åt gången och sover sedan i 3. Så är nu mina dagar. Vill bara meddela hur min kropp behandlar mig även i dag, hundarna tittar så undrande på mig och är så snälla och lugna.
Nu hoppas jag på morgondagen och tar en dag i sänder. Hjärnan känns tom och transparent, kan inte tänka en ren tanke.


   

Sätter in 2 nostalgifoton, text under bild.


Tack för alla kommentarer, det hjälper på humöret om inget annat. Kramen.




Av ~ Ruth ~ - 28 september 2011 21:04

Orkar inte sitta så länge framför datorn. Det började i gårkväll vid ½-11, blev rejält yr och illamående, kravlade mig till soffan och la mig ner, då kom den en frossa som heter duga. Kom upp på andra våningen och lyckades ta mig i säng, fullt påklädd med 3 täcken och en tjock filt, jag skakade så jag fick så ont i låren och mellan skulderbladen, tänderna klapprade, fy så vidrigt. Vid ½-3 i natt upphörde skakningarna och jag sov till ½-11 i dag.

Trodde det var över med detta, satte mig med Aftonbladet på datorn, 9 min. tog det då började det om i gen på nytt upp i sängen och sov till 5 i em. Ingen kaffe och ingen mat, nu har jag ätit 2 kokta ägg, det får räcka för i dag, har ingen matlust.

Nu skall jag ta mig en Ibumetin och krypa ner i sängen.  Hoppas det är över i morgon och då hälsar jag på er.

Kramen

Av ~ Ruth ~ - 27 september 2011 21:37


Har fått en infektion i undre ögonlockskanten, tårkanalen har täppts till och jag har en vätskefylld påse under ögat. Själva ögat är inte påverkat men en hård svullnad på undre ögonlocket på insidan. Kanske har jag fått något skräp där som har fastnat, det började så smått i söndags kväll. Får jag något på ögat så kan jag ju inte plocka bort det (ser inte så bra på nära avstånd utan glasögon), det enda jag kan göra är att spola ögat och hoppas på att det försvinner, det är så hiskeligt jobbigt. Tänk om det inte blir bra tills den 6 oktober när jag skall få nya linser i mina ögon, då kanske jag måste vänta och det vill jag inte :-(


Måste ge Anita” en stor eloge för sitt första försök på att göra rosor av ”Höstblad”, riktigt fina blev dom, finare blir dom med mera höstfärg på. Tycker hon har varit väldigt duktig som tog sig an detta pyssel, klicka på hennes namn och se själv vilka fina rosor !


Sätter in ett litet puzzel med tanke på ”Ansepanse” som hade köpt ett stort puzzel (500 bitar) på loppis, när det var klart så fattas det många bitar (57 stk), lovar min vän ”på mitt puzzel” saknas inga bitar. Kanske flera vill testa ?






Kramar många till er alla, ingen nämnd och ingen glömd !



Av ~ Ruth ~ - 26 september 2011 23:40


 

Med stor hjälm och skyddsdräkt vandrade jag omkring i slutet av förra veckan och sov under sängen i stället för i, var rädd för att få rymdskrot från Nasas satellit ”UARS” i huvudet, det fanns ju en risk att den skulle falla över oss. Vilken felbedömning, för den hamnade i Canada, vet inte om den träffade bostadsområden eller dödade någon det förtäljer inte historien. När kommer nästa rymdskrot farande och hotar mänskligheten ? Varför kan det inte vara fjärrstyrning på dessa farkoster så dom kan styras ner utan fara för folk och fä ? Tänk så mycket skrot som cirklar omkring där uppe som kommer in i jordatmosfären och faller över oss. När jag var ute med hundarna för 10 min. sedan stod jag och studerade stjärnhimmeln och fick dessa ohyggliga tankar. Jo det blinkar där uppe i kväll, men i em. och i kväll har regnet vräkt ner som vanligt, men jag har blivit van. Vanliga göromål denna dagen, så inget av det är något att återge så ni får nöja er med i mina tankar.


Beskrivningen till er som vill prova på att göra Höstblommorna i förra inlägget, skickas i morgon.


 


Marias Hörna har en utlottning på sin blogg, ta chansen att vinna även du, te är gott !


Kram och god natt.

Av ~ Ruth ~ - 25 september 2011 22:36


 


Efter som jag saknar något att skriva om i dag så erbjuder jag dig steg för steg hur du gör dessa enkla höstrosor, materialet sköter naturen. Dom är enkla att göra och träning ger färdighet, vill du pyssla lite i höstmörkret så ta chansen. Vackert att pryda höstens dagar med på ett fat eller i en vas. Är du inspirerad att testa så skickar jag steg för steg med bilder i ett mejl till dig. Pyssel för alla åldrar, svårt är det inte.
Min mejladress är:  Ruth@bernamis.com


Hoppas du, du och du har haft en fin helg och är redo för en ny och intressant vecka.
Kram till er alla !

Av ~ Ruth ~ - 24 september 2011 23:45

"KLICKBILDER"

     


Denna vackra Cyklamen är 5 år gammal, fick den av en valpköpare och den lever ännu. När den tacklar av inför vintern så hamnar den bakom en gardin i ett svalt fönster och vattnas sparsamt för vila, ser då ut att vara död under vintern. På våren så startar den åter om och gör mig glad hela sommaren. Har även haft en annan som blev 9 år.

     

 


Har varit borta stort sett hela dagen, varit på middag hos den äldsta sonen med familj. Dom har byggt om sitt kök och har nu öppen planlösning, så fint och luftigt. Alla fronter och lådor är i tjockt rökfärgat glas, kanonsnyggt vill jag lova !


Har inte ork att skriva mera nu, kom hem lagom till ”Fångarna på Fortet”, följt av reprisen ”Moraeus med mera” Har sedan suttit och fixat en massa foton för en kennelsida som jag lägger in i morgon. Nu är jag så trötter, återkommer när jag har sovit och hälsar på er då.


Natti, natti kära vänner


 

Dessa fina höstblommor fick min man när han fyllde år av sonen med familj.

Av ~ Ruth ~ - 23 september 2011 21:51


Har inte haft en endaste geting inomhus, har knappt sett någon alls i sommar, inga knott eller myggor heller. Mördarsniglarna har varit färre, om det beror på min hårda bekämpning dom senaste åren eller den kalla vintern som var vet jag inte. Få har syntes av småfåglarna också, även andra flygare. Det har varit en konstig sommar på så vis. Har du gjort några sådana iakttagelser ? Kylan förra vintern var inte så snäll mot alla som lever utomhus. Det enda kryp som det blev gott om var fruktflugor som fullständigt invaderade mitt hem för några dagar sedan, har aldrig haft så många på en gång, men jag eliminerade dom alla på 3 dagar med mitt lockbete som frestade och sänkte dom alla, fasiken så effektivt. Detta är mina tankar i dag.


Vill också berätta att Gerty på Prilyckans kennel fick 6 Berner Sennen valpar i går, titta in till henne och gratta ..


Lev väl och njut av morgondagen !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards