~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 november 2008

Av ~ Ruth ~ - 2 november 2008 13:22

Efter en natt med flera minusgrader satt denna lilla flygvarelse på köksfönstret, den var så liten så den var svår att se med blotta ögat, på bilden är den kraftigt uppförstorat. Hur har den klarat natten ? Liten, från huvud till vingens spets  bara någon milimeter, långa ben och genomskinliga vingar. Var den död där den satt och trillade ner på marken av en vindpust ? för efter en stund var den borta. Fotade den på ett par cm. avstånd. Skulle inte finnas små flygare ute längre nu när kylan har slagit till på allvar.

 



Är nog inte många som har en flugsvamp på bordet ännu, men förekommer ofta i juldekorationer, så snart kommer dom fram i ljuset :-) Dom lyser upp så mysigt på mitt bord och bänk i köket. Dessa ljuslyktor är handgjorda av en dam som har signerat med sitt namn "Eva", är så glad över dessa, fick dom av en god vän. Tycker så mycket om sådant som inte är massproducerat, utan varje sak blir unik både i utformning och färg, dom ger mig en varm känsla.  Har olika föremål utav lera, älskar sådant. Gillar också olika föremål utsnidade och formade av träd, även hantverk av näver. Beundrar dessa konstnärer med så mycket tålamod och känsla för det vackra. Tyvärr så är det få i dag som uppskattar dessa skickliga hantverkare. Träsnide förekommer ofta på loppis och går för en spottstyver. Kanske är det jag som är gammalmodig "L", Kanske när min tid är förbi så åker det i en Container, det går mode i allt och inget sparas för eftervärlden.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards