~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 november 2008

Av ~ Ruth ~ - 26 november 2008 09:57

Det blev långpannebröd i går, nu smakar det inte sött och är inte lika tungt, lyckat.


Min man var duktig och malde Värmlandsfisk och gjorde fiskbiffar för 3 måltider i går, dom blev så himla goda, åt med potatis, kokta morötter och skirat smör, allt fixade han till, jag stod för disken och avdukningen, smidigt och skönt att slippa matlagning.


Vad skall Ruth sticka av detta Lurvegarnet ? det blir ränder på fuskpolokragen, mössan och vanterna, kanske även benvärmare också, dessa som var så moderna på 70 talet är tillbaka med buller och bång. Skal bli ett vinterset för mig är det tänkt. Garnet är för dyrt för att sticka stora saker av. Skall sikta in mig på Tradera efter pälsgarner, kan göra fynd där om jag har tur (även om det inte sker varje dag "L" ).


En kylig natt har det varit -7,3* nu regnar det och är drygt +6*, vilka kontraster, inget vitt kvar på marken, suck :-( hoppas det snart vänder igen, för så här skall det inte vara på vintern.


Skickar ut en bild på min nya vardags-jacka, oöm och praktisk när man har hundar, en bästa jacka har jag så den här är vardagsjackan. Varmt och skönt när den är längre.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards