~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Är jag snurrig i dag eller ?

Av ~ Ruth ~ - 27 april 2008 12:05

Vad har jag gjort med min blogg ?? den ser ut fördj...g, hmmm :-). Skall hitta på något nytt innan veckans slut. Synd att man inte kan välja egen färgkod till mittenpartiet. Är det någon där ute som vill ha min pippibakgrund ? skänker den till den första som nappar :-)


Kom några droppar regn på morgonkvisten, men skulle önskat att det blev lite mera. En riktig gråmulen dag tycks det bli, med 16 * så det är inte kyligt, i natt som lägst 12*.


Mitt rökprojet funkar rätt bra, men jag har min vrångstyrliga dam-pipa att ta till när det kniper för jäkligt (den vill inte brinna, så det blir bara motsvarande en fjärdedels sigg per dag. Tror det är bättre att göra på detta viset, så inte kroppen får en chock, har trappat ner ett par månader rejält och det har fungerat. Skrev i fredags: "den lilla tobak som finns kvar fyller bara en ½ äggkopp (knappt)" och det är nästan lika mycket kvar ännu. Tror att min motivation stärks för varje dag som går.


Inga flera dumma inlägg har kommit sedan jag valde att godkänna alla inläggen. Det är inte kul att bli trackaserad pga. avundsjuka och misstänksamheter, hoppas hon ger sig. Vill ha lugn och frid, orkar inte med elakheter nu när jag tampas mot min rökning, (inte annars heller för den delen) nu suger det extra mycket pga. inre oro, men det ordnar sig. Har bett att personen skall lämna mig i fred nu och för alltid, hoppas på att bli bönhörd !

 
 
lillis

lillis

27 april 2008 16:09

Jag önskar att det kommer att gå bra för dig med att sluta röka,man får hitta på andra saker när suget blir som värst
Ha det gott

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gilla

27 april 2008 18:21

Du klara detta Ruth, rökningen klarar du att vinna över. Låt den inte få bestämma och styra över dig. Bli arg att du är så beroende och inte själv kan bestämma vad du vill. Det hjälpte mig.Far och flyg förbannade gift jag har fått nog!!!!!
Lycka Till Ruth!!!!!!
Gilla

 
Cina

Cina

27 april 2008 18:25

Hoppas att det går bra för dig att sluta röka nu när du verkar vara så motiverad. Fast ibland kan det ju hända saker o då tar man till den där ciggen. Ja är ju rökare sedan många år tillbaks men känner mig inte alls motiverad o då är det svårt att sluta.

Hoppas verkligen den där människan låter dig vara i fred nu. Finns konstiga typer i vårt avlånga land.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

27 april 2008 20:02

Hoppas verkligen du blir bönhörd Ruth...
Det är när man har det jobbigt som suget efter ciggen är extra stort. Men låt inte ciggen bestämma över dig! Du fixar detta :)
Söta hjärtan förresten :) Kramen

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

27 april 2008 21:10

Heja Ruth.
Kämpa på, du fixar detta även om det är kämpigt.
För inte ger du upp nu när du kommit så långt i din kamp.
Du har många som håller tummar och tår för att du ska lyckas.
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

27 april 2008 21:48

Jag tar gärna emot din pippibakgrund för jag tycker den är jättefin.

http://violett.bloggagratis.se

 
Solvarm

Solvarm

28 april 2008 01:54

Hej Ruth

Hej å hå kämpa på.

Det kanske går lättare nu att sluta röka, när du får så fint omkring dej och sommaren är här.

Solvarma Kramar från Irene

http://solvarm.blogspot.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

28 april 2008 18:51

Jag håller ju tummarna för dig! Innan i dag sa jag ju att det ska komma ett vaccin men då har du säkert klarat ac det utan det .Kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards