~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under maj 2015

Av ~ Ruth ~ - 31 maj 2015 16:35


Min mamma lämnade mig 1998, men glömd blir du aldrig �� �� saknar dig så  

men alla goda minnen kan ingen ta ifrån mig.

 

Av ~ Ruth ~ - 29 maj 2015 14:53


 

Nu har jag fått en sommarfrisyr, var och klippte mig i förgår, blev supernöjd. Köpte blommor för amplar och jordgubbar för munnen, men tyckte dem var sura och rätt så smaklösa (är så kännslig för syrligt) inga mera gubbar förens det kommer Svenska.

 


En sjukvårds helikopter snurrade över hustaken i en kvart i går em. undrar vad dem sökte efter, den flög så lågt så jag trodde nästan den skulle störta, det var så huset skakade.


Bara regn och vidriga vindar dagligen, snart är det juni, får vi någon sommar tro ?

Nu skall jag fortsätta städningen, vardagsrummet står på tur. Önskar er en fin helg.

Av ~ Ruth ~ - 24 maj 2015 22:01


 

Nu är den snart klar, koftan är tvättat med hundschampo och dito balsam, centrifugerad och ligger på tork. I morgon skall jag klippa upp fram och sticka på knappslå och halskant, sedan är den helt klar. Har inte stickat tröjor och koftor med mönster på 30 år så lite stolt är jag allt, men ränderna går nog aldrig ur som Zebran myntade. Vad skall jag hitta på att sticka nu tro ???? inte vet jag. Tittar nu på TV, känns så tomt i mina fingrar, stickar alltid framför burken, detta går inte en kväll till. Trist med Tv:n utan maskor och stickor. Tror jag skall sticka tofflor och tova, får fundera.

Önskar er en fin vecka.

Av ~ Ruth ~ - 22 maj 2015 15:48


 

Glömmer bort sociala platser i etern, är fullt upptagen med annat en datorn. Det går nu på sluttampen med min kofta, det är drygt så här på slutet. Ha stickat runt hela tiden och skall klippas upp fram för det skall bli en kofta. Detta har tagit alla min lediga stunder + lite till.

 

Min man åkte till Värmlands-stugan i går så nu är jag och hundarna själva, vi tar dagarna som dem kommer och slarvar med det mesta, det är livet det. Har inte köpt blommor för utebruk ännu, kanske det blir lite i morgon, får se.

 


I dag är det väldans blåst och grått ute kom några regnstänk. Fick klippt hundarnas gräsmatta, och Skalman (robotgräsklipparen) har ansat den stora gräsmattan, så skönt att slippa den för det är så mycket mossa i den så det går tungt även om min klippare är självgående. Den bästa investeringen vi har gjort på länge. Nu skall jag snickra ihop något att äta, magen kurrar.


Önskar alla en fin helg !

Av ~ Ruth ~ - 13 maj 2015 23:05


 

Trist med bara regn i dag, men det är så å’då är det ingen idé att gnälla, det går nog över vad det lider och värmen kommer, då klagar jag för det, haha.


Min man är glad över sin tröja och det är jag också, den blev så fin på och var rolig att sticka.


Bilden i förra inlägget gav inte rättvisa så det kommer en där tröjan sitter på min man.


Har börjat med min kofta i dag, klar om ett par 3 veckor vill jag tro, bild snart.


Nu är det sena kvällen och det är dags att göra en kvällstoalett. Hoppas ni och jag får sova gott i natt och vaknar pigga och glada i morgon, till denna röda dag ”Kristi himmelsfärds dag”.

Av ~ Ruth ~ - 12 maj 2015 17:22


 

Makens tröja är nu färdigstickad, så skönt. Har nu tvättat den och centrifugerat i maskinen, nu ligger den på tork. Ser kort och bred ut, men det måste bero på kameravinkeln, den går ner på halva rumpan. Nu skall jag snart börja på min kofta.

 

Köttfärslimpa i ugnen och övriga i familjen bara slappar framför TV:n. Regnet bara öser ner, trist som attans.

Kram på er.

Av ~ Ruth ~ - 11 maj 2015 23:00


 


Var till Alingsås lasarett för magnetröntgen i dag, låg i en trumma, tid ca.45 minuter, lyssnade på P4 i hörlurarna. Trodde inte jag skulle klara att ligga fastspänd och stilla så länge, kände mig orolig, men det gick bra. Trodde det skulle vara värre, men nu vet jag hur det är om jag behöver ligga där flera gånger. Värst var sticken i armen när hon sprutade in en sorts kontrastvätska. Har så tunna blodådror så det blev 3 stick, hatar stick och sprutor.

Dags att uppsöka sängen, natti, natti.


Av ~ Ruth ~ - 4 maj 2015 23:54

Jag har inte kunnat kommentera hos er som har ”blogspot-bloggar”, det har lagt sig en stor ruta med olika maträtter över där jag skall skriva spamkoden, går inte att få bort den, ser ut som det bara är era blogspot vänner som kan skriva en kommentar. Det har varit så i flera dagar, ledsen är jag :-(

Kram till mina vänner som jag inte kan skriva hos, men jag läser.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards