~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 1 november 2008

Av ~ Ruth ~ - 1 november 2008 17:13

Hängde upp en fröautomat för fåglarna i går em. den fick inte vara i fred för kajor och skator, så i morse var den tömd på frön, vad skall jag göra ? tog bara ett par minuter efter att jag hängde upp den så var talgoxarna på platts och hämtade frön, det var så kul att sitta vid köksbordet och titta på när dom flög fram och tillbaka, nu är det så tråkigt. Har du några tips och råd att ge mig för att småfåglarna kan få ha sitt i fred ?  Skall köpa några talgbollar, (gick inte förut det heller,) men då kom jag på ett knep, hängde en blomkruka upp och ner på, och ett grovt snöre genom hålet på krukan, under där hängde jag talgbollarna och det fungerade. Bilderna ovan är tagna genom fönstret och inte dom bästa, men dom duger :-)

Ha en fortsatt mysig kväll.

Av ~ Ruth ~ - 1 november 2008 10:09





Ett ljus för mina kära denna dag. Det är så många som har lämnat mig men aldrig glöms ni bort. Kan inte personligen sätta ett ljus på era viloplatser men hedrar er på mitt set. Min mamma älskade "Amazing Grace" som även spelades i kyrkan när hon gav sig i väg på den sista resan. Spelar denna sång för er alla och vem kan bättre framföra denna en Elvis som också lämnade ett tomrum i mitt hjärta. 

De döda är inte borta, de har bara gått ett stycke i förväg. 

En gång skall vi åter förenas !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards