~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 19 november 2008

Av ~ Ruth ~ - 19 november 2008 14:33

För ca. 3-4 veckor sedan tog jag in några stjälkar av "Kärleks-örten" ute ifrån rabatten. För en 14 dagar sedan tog jag ur dom från vasen och bytte vatten, då trillade denna snigel ner i diskhon, trodde den var död så jag la den på duken bredvid vasen, efter ett tag var den borta, då hade den krupit upp och satt på ett blad, så nu har jag en skyddsling till "Ler". Duschar nu kärleks-örten ett par gånger varje dag, vet att sniglar vill ha fukt, har även satt i en blompinne och virat bomull omkring doppat i honungsvatten, även hängt upp en kalktablett, vet att dom måste ha kalg för sitt hus. Snigeln förflyttar sig från gren till gren och är svår att upptäcka mellan alla blad och blommor. Blomkvistarna har fått rötter så nu skall jag sätta dom i kruka, skall bli kul att se hur länge snigeln hänger med i sin lilla värld. Är jag barnslig eller ? hehehe, värnar om allt liv smått som stort.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards