~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under december 2014

Av ~ Ruth ~ - 31 december 2014 19:05


 

ETT STORT GRATTIS till våran son Robin som fyller år i dag, HURRA, HURRA, HURRA !

 


Själva så har vi bröllopsdag, å’så är det ju Nyårsafton också, mycket att fira och hurra för denna dagen.

 


Citerar farfars ord som slutord även detta Nyår "Måste alla dina bekymmer bli lika kortlivade som dina Nyårslöften", så ljöd det alltid när vi gav varandra nyårslöften när vi var små...

Dessa orden håller även i dag och alla år framöver !

Tack för detta bloggåret mina vänner, hoppas det fortsätter nästa år också.


Massor av nyårskramar till er alla !





Av ~ Ruth ~ - 30 december 2014 19:52

 

Något är fel i min kropp, vet inte vad? hjärnan är kaputt, var helt vimmelkantig i går kväll, den fungerade inte alls och jag var så trött. La mig på sängen för att vila kl.20 och somnade, vaknade av tv:n ½-1 när Arne tittade på småkronorna. Gick upp och borstade tandsingarna och klädde om för sova, vaknade 9 i morse, 11 timmars sovande, detta är inte jag. Känner mig väldigt hängig i dag också, kanske feber? tur jag inte vet för då blir jag psykiskt sämre. Hoppas på morgondagen då är det nog ok. Nyårskvällen blir vi själva, blir nog Bingo med Loket och lite ost och ett glas vin.

Kramelikram ��

Av ~ Ruth ~ - 27 december 2014 23:33


       

En kylig julhelg, mellan -20 till -28 grader, går inte att vara ute långa stunder, efter några minuter blir vovvarna halta och lytta om fossingarna och vill in i värmen. Solen lyser på dagen och aftonrodnaden är så vacker. Vi är själva igen i huset nu. Jag slappar stickar och repar, halsduken är klar till hälften, det går sakta, men har ingen brådska, ångrar att jag tog detta mönstret på den, men jag är envis som synden. Det är inte många gånger under dygnet som jag kan göra något på datorn, sidorna vill inte ladda upp, det är dretsegt   hoppas det går lättare efter helgen så jag kan hälsa på er.

Kramelikram.

Av ~ Ruth ~ - 25 december 2014 22:11

Några få bilder från julaftonen.

           

Sträng kyla sedan några dagar, nu -26* så kyligt så det kan inte snöa. Julaftonen var superbra, huset fullt och många paket under granen till barnbarnen. Tomten knackade på och delade ut paketen. Ett dignande julbord med mat som inte är bra för någon egentligen när det blir för mycket av allt. Sonen Robin och Niclas åkte i dag och i morgon åker Jerrys familj, sedan blir det tyst och lugnt i huset, en konstig tystnad efter allt tjo och tjim.

Önskar er fortsatt fin helg ������


Av ~ Ruth ~ - 24 december 2014 10:32


 

Solen lyser på en gnistrande snö och det är -23*, huset är fyllt med våra kära, i allt 9 pers. Vi har det så mysigt, mycket prat och skratt. Hoppas ni får en fin dag och kväll, njut att julens goda !



Du kommer till oss välsignade jul


med frid till vårt hjärta från ovan,


då marken sig kläder i snövit skrud


du kommer med himmelska gåvan.



Du giver oss barnet på  krubbans strå


som frälsning åt alla vill bringa, och åter


vi  få med herdarna gå då


Betlehemsklockorna ringa.


 


Den första julnatten kom där ett bud


till herdar som vaktade hjorden,


en änglaskara som prisade Gud


en Konung är född till jorden.


 


Det lyser med en förklarad glans


kring stallet där barnet vilar.


- Men kungakronan som sist blev hans


av törne man sammanvirar.


Många julkramar till er alla ♥
 



Av ~ Ruth ~ - 21 december 2014 22:50


 

Kom fram vid ½-6 i går em. allt plockades i ordning inne det som var med på släpet, fasiken så mycket det var. Hela dagen i dag har jag städat, har golven kvar tills i morgon + 2:a våning. I morgon kommer julgästerna vi blir 9 st.


Jag glömde julkakorna jag bakade, dem står kvar hemma i skåpet, är så ledsen för det.


 

Granen och tomterna är på plats, julgardiner + dukar skall jag stryka i morgon. Natten till idag var det -18*, nu bara -10* och det snöar så härligt och mysigt.

Det är svårt med internet här uppe, har svårt för att ladda upp sidor, så mina besök hos er blir sparsamt (om jag inte har tur).

 

Önskar er alla en riktig god jul !

 

Av ~ Ruth ~ - 19 december 2014 17:20


 

Som en vårdag var det här i går +8,7* och fågelkvitter, i dag +6*. Det har kommit störtskurar från och till under dagen och kvällen, ingen känsla av att det snart är jul.

Kvällarna stickar jag och repar nästan lika mycket, det är så lätt att en maska eller omslag blir fel då stämmer inget på mönstret. Envis som jag är så blir det kanske klar till påsk eller nästa jul :-)

 


Har städat, putsat i 2 dagarna 2 från morgon till kväll och i dag packat för avresa till stugan i morgon, hatar alla dessa timmar i bilen.


Blev slö-middag i dag Pizza, var så vrålhungrig så jag orkade inte fixa till något själv, mat är ju ett måste. Maken mår rätt så bra efter operationen, hoppas det inte tillstöter något nu bara.

 


Kramelikram ��




Av ~ Ruth ~ - 17 december 2014 22:22

"Bild i repris från förra året, vi har ingen snö ännu"

 

I morgon kommer min man hem efter att han opererat bort en tumör, som skickas iväg för analys, hoppas att det går vägen. Oron sitter i bakhuvudet och skrivlusten här är inte på topp.

Det är bara för mycket nu.

Till jul förra året fick min bror cancer i tjocktarmen och tarmen togs bort, han mår bra i dag, hoppas han gör det åren framöver också.

Efter påsken i år fick min systerdotter tumörer i hjärnan, 3 kunde tas bort, men tyvärr finns det flera som inte går att ta bort. Hennes mamma (min syster) avled i cancer 60 år gammal.

Min äldsta syster är också avliden pga. cancer. Min syster Liv har haft bröstcancer, opererades och är friskförklarad i dag, man kan ha tur. Har inte gått helt fri jag heller.

Denna cancern är en besvärlig sjukdom, så många som är drabbade, en del har tur, andra inte.

Så mycket som det forskar på cancergåtan så finns det inget botemedel som botar allt, men flera klarar livhanken i dag, kanske det kommer ett mirakel besked från forskarna att gåtan är löst om några år.

Hoppas ni mår bra, julen närmar sig med stormsteg, njut och låt inte stressen ta överhand !


Kram till er alla som troget besöker mig och skriver några rader.

 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards