~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Förstört TV-kväll :(

Av ~ Ruth ~ - 27 april 2009 23:06

Hade siktat in mig på att få se "Spårlöst" kl. 21 på TV4, missar aldrig detta program, det är så gripande och varje gång så kommer det tårar nerför mina kinder, men så blev det inte i kväll suck. Årets första åskväder brakade loss över oss med ett rejält regnväder, blixt, 2 sekunder sedan muller, var bara att stänga TVn och datorn. Så nu måste jag hålla span på när reprisen kommer, missar jag så blir jag olycklig :( Så det blev att sätta sig och lyssna på radion och sticka. Regnet behövdes men inte åskan, avskyr åskväder.


Ja, ja, kvällen gick vidare och det har slutat mullra, men en och annan regndroppe faller.


Hoppas ni får en god natt med en sömn som gör att ni vaknar utvilade och pigga när morgonen gryr.


Natti, natti från Lerum


PS.......

Sheltie tösen "Fiffi" som kom bort den 23/4 har kommit tillbaka till familjen, underbart !

 
 
Marianne

Marianne

27 april 2009 23:33

Åska redan, det var tidigt på året. Jag tycker att åskväder kan vara vackra och de rensar upp i luften, men å andra sidan så blir vi ofta utan el efter ett åskväder. Så jag välkomnar dem inte.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Malin

Malin

27 april 2009 23:46

Huvaligen för åska,är inte så förtjust i det *L*
Hoppas morgondagen blir fin:)
Kram

http://malin-88.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

28 april 2009 07:12

Vad skönt att den lilla tiken kommit tillrätta.Hoppas att ni får en bättre dag än i går.
Ha det gott
Kramen

http://danslillis

 
Charlotte

Charlotte

28 april 2009 07:27

Åh vad härligt att hunden hittade hem igen.

Men åska redan nu????

Du vet väl att du kan se TV4 program via deras hemsida? Jag brukar alltid titta på Leila på landet och Rent Hus via datorn eftersom ingen annan i familjen gillar de programmen. Så slipper jag ha koll när repriserna kommer på teve.
Vattenkokare och potatis har jag aldrig tänkt på i kombination. Måste gå fortare att koka om man gör som du gör. Jag ska prova.
Hoppas det är bra annars idag! Ha det gott och kram

http://charlottas.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

28 april 2009 13:29

Fantastiskt att Sheltien kom tillrätta! Hur gick det till undrar man.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

28 april 2009 14:03

Hej Ruth!
Oj har ni haft åska,usch jag är livrädd när det åskar.Tack för din kommentar,alltid lika roligt när du skriver.Nu har jag bestämt mig för radhuset i Skärplinge.Det blir nog bra.Känner mig lugnare nu.
Ha det allra bäst och en stor kram till dig!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

28 april 2009 20:51

Men fytusan för åska , ska den redan börja innan sommaren ens har börjat!
Ryser vid bara tanken!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

28 april 2009 21:54

Åska redan. Regnet kunde du väl skickat hit för det behövs verkligen...är så himla torrt.

Skönt att den lilla hunden är välbehållen tillbaka i sitt hem.

http://violett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards