~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under december 2012

Av ~ Ruth ~ - 31 december 2012 16:20


    


Nu är snart det gamla året förbrukat och vi vänder blad i dagboken och hänger upp en ny almanacka på väggen, otroligt hur snabbt detta året har passerat förbi.


Ni har varit väldigt ärliga och trogna vänner här på bloggen vilket jag är glad över, några nya har tillkommit och andra har försvunnit, hoppas ni följer med mig även under 2013, för visst skall det fortsätta ? Det har varit ett fint år för mig utan sjukdom och trista händelser, hoppas det fortsätter så även det nya året.


Sonen Robin fyller år i dag, tror jag kan nå han med ett stort GRATTIS ! trotts att dem är i Amsterdam, hoppas ni får en trevlig kväll, du vet att vi tänker på er.


Själva så har vi 46 års bröllops dag detta datum och det skall vi fira med något gott.


Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År 2013 när timman är slagen.
Nyårskramar till er alla.

Av ~ Ruth ~ - 30 december 2012 22:56


               


Barnbarnet Jennifer och hennes kille Nicklas samt den nya lilla vovven Lexie dök upp i em. Dem åker till Hagfors i morgon för att fira nyår där, vi skall vara hundvakt, tror dem stannar här tills på fredag. Soffan blev full i kväll av gäster och hundar. Blir bara en massa foton i kväll.

 

Kram på er alla där ute som hälsar på mig.

Av ~ Ruth ~ - 29 december 2012 20:00


Nu har jag gjort slut på julens godaste på fatet, farligt men oj, oj, så gott.


 


Måste bara visa en av mina fina frisyrer som Robin gjorde på mig under Julen, tyvärr så missade vi att fota den superfina inbakade flätan, tänk om man själv hade kunnat göra så, men jag har ju inte ögon i nacken tyvärr, även om det hade varit en stor fördel mången gång.


   



Denna fina stora brickan har Arne gjort, vi har i julen använt det för kallskuret, även en favorit för goda ostar och käx.


Mildväder här i dag, men det håller sig knappt på minussidan, snön rasar ur träden, det har varit grått och trist ute hela dagen, mycket snö har det kommit under natten närmare 20 cm. så Arne har kört snöslungan för fullt idag. I morgon skall det bli plusgrader och regn, vill inte detta, men jag har ingen talan på det område, mina åsikter väger så lätt som en fjärt i luften.


Det har gått i idrottens tecken hela dagen, småkronorna som åter tog en seger, och skidor på längden och tvären. Har bara slappat i dag, härligt och mysigt.


Jag kräver inte att ni skall skriva kommentarer, men det är så himla kul, då får du en extra kram !





Av ~ Ruth ~ - 28 december 2012 23:45


               


Var bjudna på invigningen av en 8-kantig stuga med en stor eldstad i mitten som är nytt på Höljes camping. En fantastisk kväll med massor av god mat och drycker. Kanonroligt var det, känner inte så många här uppe så många nya bekantskaper fick jag.


Har tagit bort You Tube låten med Eva för den låg över bilderna när dessa klickades upp.
Men vill du lyssna hur vackert hon sjunger så gå in "HÄR" och klicka på visor.

Eva Björklund och hennes man Inge underhöll med härlig musik och sång, dem bor här uppe en bit från oss och spelar på många olika tillställningar över allt, hon har en underbar sångröst och dem är så duktiga på att spela.

 

Dansade också till en skivspelare, försökte få igång dans men det var inte lätt, men jag dansade och hade kul (inte själv om du trodde det, många dansvilliga herrar) hade inte damerna ont i knäna så var det höfter eller andra krämpor, skulle kunna tro att det var en pensionärsfest hehe.


 


Vi hade privat chaffis så det blev en och annan drink. Tack Bengt Olle för att du körde oss tur/retur så vi kunde roa oss riktigt.


 Daterar bakåt så jag kommer på rätt datum, klockan är nu 01:10. God natt på er alla där ute.


Av ~ Ruth ~ - 27 december 2012 22:18


 

~Glöm inte att alla bilder är klickbara~

             


Ingen snö i dag och solen har lyst så bländande och fint, en kylig dag, snön knastrar under stövlarna, nu i skrivandets stund -24* då börjar det bitas i kinderna.

Har varit och underhållit Gullan några timmar i dag, vi har det så trivsamt när vi träffas. Kameran var med och det var mörkt när jag gick hem. Tog några foton. Vovven på bilden är Gullans Millie, har lovat att frisera och klippa klor på tösen, får se om jag orkar i morgon, det brukar ta ett par timmar i anspråk så jag drar på det.


Lämna gärna några rader innan ni kilar vidare!

Kram på er alla.

Av ~ Ruth ~ - 26 december 2012 21:36

 


God fortsättning på julen. Dålig uppkoppling i dag på nätet, det är mildväder och snön vräker ner med full kraft -2* Alla våra gäster har nu åkt hem. Resorna har gått bra trotts oväder och återvändande julfirare. Det blev så tomt och trist i huset, inga skratt och hyss.


       


Sätter in några foton på vad jag fick, vi hade beslutat att inte köpa julklappar till varandra, men ingen kunde hålla sig.

Nu känner jag mig som Pohlman i TV rutan med sitt väder :-)

Börjar med väderstationen (från min gubbe) som även kopplas till datorn för att lagra statistik vid sådant intresse, julgruppen fick jag av min man också.


       


Sedan kommer övriga godsaker från övriga som retar munnen och fläsket. Den underbart mjuka schalen fick jag av Robin som han köpte i Bangalore i Indien, den var vävd av getskägg, det mjukaste av allt mjukt att få omkring halsen.


Har kommit mycket snö i dag, men nu skall det bli lugnt ett par dagar enligt vädergudarna, kallare skall det också bli, det räcker med snö nu bara det är vitt ute så är jag nöjd.


Många julkramar till er.

**Ny sifo undersökning, tyck och tryck**




Av ~ Ruth ~ - 25 december 2012 22:26


 


Så är då den stora dagen över. Tomten susade förbi här på em. sonen Jerry skulle vara tomte för barn som var på besök här i byn, vilket blev succé.


Sätter in foton våran matfrossa. Julklapparna har jag inte fotot, så det blir nog om dessa i morgon, orkar inte nu, är så trött.

         


Tycker inte vi har gjort annat hitintills i Julen en att äta mat och en massa godsaker, hur skall det sluta, min middag i dag blev Ris á la Malta med saftsås det är det godaste på julbordet och det endaste som frestade, i morgon får jag bli nyttig igen, detta går inte.

   

Alla har inte mått så bra av att få smakbitar från Julbordet, men har njutit på andra set. Fick släppa ut den äldsta tiken Saidie en gång i timman i natt för diasprutt, så det blev väldigt lite sömn för mig. I dag har hon varit utan matlust, men i morgon är nog både jag och hon pigga igen.

Önskar er en fortsatt trevlig jul !

Av ~ Ruth ~ - 23 december 2012 23:17


               


Blev en slitig dag, vilket inte var med i beräkningen när vi åkte hit. En älg blev påkörd för en vecka sedan och fick avlivas. ½:a älgen blev våran och den styckades och köttfärs maldes i dag, 3 hjälptes åt och Robin blev vid allt, det hamnar utanför Stockholm i deras frys, vi har redan nog med kött. Att ha detta görat dagen innan julafton hör inte till det vanliga och heller inget vi hade räknat med. Ett konstigt inlägg dagen innan julafton.


Kram på er och god jul !

 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards