~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under juni 2016

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55


 

Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga elaka flygmarodörer, på kvällen blåser det aldrig och då är det fritt fram tycker dem, suck…. 

   

Det goda är att smultronen mognas dag för dag, älskar dessa bären, har skördat lite till en efterrätt i dag. 

Önskar dig en fin midsommardag ��

Av ~ Ruth ~ - 23 juni 2016 13:45


   

I dag blev min gubbe stoltare en tuppen. Han är i Värmland & stugan skall fira midsommar där med dottern, mannen och barnbarnet Chanique. I dag fick han äntligen hämta sin nya stolthet, sin fabriksnya bil. Han byter till nytt vart 3:dje år och i dag var det dags. Jag är inte så intresserad vad som rullar ute på vägen bara den fungerar. Men har man jobbat på Volvo hela sitt arbetsföra liv så skall det vara nya bilar. GRATTIS till min gubbe !

Önskar er en fin midsommar !

Av ~ Ruth ~ - 22 juni 2016 18:24


          


Min nya cykel fungerar som jag hoppades på. Var till torget och handlade lite förnödenheter till mig själv. Träffade på denna gulliga Cavalierpojken, felfärgad enligt rasstandarden (dem skall vara helt röda) men så fin tyckte jag, han var 11 år, godmodig som alla av denna rasen är.


Gubben åkte till stugan i Värmland i lördags, fullt ös där med förberedelser inför VM i Rallycross på Höljes motorbana som är den 1-3 juli, det blir en fartfylld helg i lilla Höljes. En ny kiosk snickras det på m.m Bråda dagar för att allt skall klaffa, min man jobbar där under hela evenemanget. 

I morgon hämtar han sin nya bil i Torsby. Dotera och hennes man åker upp till stugan i morgon för att fira midsommar, jag skall sitta här själv och slöa, men det gör inget.


Tittar på fotboll Österike/Island, OAOOO! Nu 1-0 till Island, hoppas dem vinner, nu måste jag titta. Sverige matchen kommer senare i kväll så nu är det mycket att titta på, förövrigt bara repriser på TV :-(
Önskar er en fin kväll......



Av ~ Ruth ~ - 18 juni 2016 21:00


     

Finbesök i trädgården, den var kvar i över en timma. Grått och duggregn i dag, blåst också, 18* ingen värme. I gårkväll kom dem första mördarsniglarna fram efter den långa torkan, dödade ca. 20 stycken, hoppas på en lindrig sommar på den fronten.

Önskar er allt got denna sommar.

Av ~ Ruth ~ - 18 juni 2016 18:30


 

Mina fula höstsockar är nu äntligen klara. Värmer säkert när en ny frostig vinter kommer hur dem en ser ut. Älskar att sticka sockar, helst med olika mönster. Nu annat på stickorna. Här kom det en rejäl åskskur nu och 3 hårda smällar, blixt och smällar direkt, nu tycks det vara över tack och lov. Önskar er en fin dag.

Av ~ Ruth ~ - 15 juni 2016 20:15


   

Nu väntar jag på att mina smultron skall bli riktigt mogna, det är så massor i år, tror det blir ett fint bärår denna sommar. Smultronen är som marktäckare i en stor rabatt, inget ogräs där inte.

 


Denna fina Jasmin-busken har så otrevliga varelser på sig, hoppas dem försvinner och inte förstör något, vet att jag har haft det någon gång förut också. Dessa blommor doftar bättre en liljekonvalj, hägg och syren.


Åskan har mullrat lite i fjärran, skulle önska en rejäl skur som hade pågått ett bra tag. Det är så tort ute, har inte haft en riktig regnskur på 1½ månad, bara lite duggregn ett par gånger, har kommit 6 mm sedan i natt och det är för lite för växtligheten. Tittar nu på fotboll.

Önskar er en fin kväll.

Av ~ Ruth ~ - 11 juni 2016 15:28

I gårkväll så var vi i Landvetter hos dotera och Patrik och firade barnbarnet Chanigue’s student. Fint väder, men ack så mycket knott. En supertrevlig kväll med många gratulanter, god mat och superbra ordnat. Vi hade ett stort partytält som var fullsatt med glada firare.

             


Sent på kvällen kom hennes pappa Mikael Börjesson och hämtade henne i limousin för att köra henne till hennes studentvänner i Varberg för mera hålligång och partaj.
   

 

Chanique på studentbalen med sin vän Rasmus.

 




Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards