~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under maj 2016

Av ~ Ruth ~ - 29 maj 2016 19:15


     

Dagarna rullar på, i dag är det morsdag, inget partaj på gång här. Vi har varit hundvakt sedan i fredags till gòa Lexie, barnbarntet Jennifers fina vovve, skall hämtas i dag, känns ovant att ha en stor hund i huset igen när vi nu har bara små.

 


I går var sonen Jerry med 2 av sönerna här. Han hjälpte sin pappa med att flytta staket och lyfta stenar, det är mycket ute som skall fixas nu. Önskar er alla en fina morsdag ��

Av ~ Ruth ~ - 17 maj 2016 13:54


     

Grattis till fina och underbara Norge, mitt barn/ungdomsland, saknar min släkt, syskon och vänner en dag som denna ��

Flaggar på altanen med den fina flaggan som jag fick av min kära syster Liv. Hoppas ni alla får en fin dag som lämnar många minnen efter sig, tänker på er.

���� ”Du gamla du fria du fjällhöga nord. osv. ����  Själv skall jag ut och klippa gräs, vi har ju ingen röd dag på almanackan :-(

Klem, kram, kläm och kram till er alla i Norges land och alla som är bosatta här��

Av ~ Ruth ~ - 16 maj 2016 19:45


       

Dagen började så fint med solsken och isiga vindar, nu mulet och grått väder, ja maj månad skall min inte lita på. Våran lilla Imonia Rozzie fyller 8 år i dag det firar vi med grisöron och kramar.

Sommarens växtlighet har kommit långt, sommaren knackar på även om maj månad är nyckfull. Vi har flyttat lite staket och lyft stenplattor och gjort rent under med ny sand. Sommartider är stresstider, så mycket att göra utomhus. Önskar er en fin kväll.

Av ~ Ruth ~ - 7 maj 2016 00:02


   

”Släpp fångarna loss ur strumpor och skor” nu är det sommar (trotts på minussidan nattetid). Vi hade fortfarande +21* vid ½ 6 i em. Rensar maskrosor var eviga dag så dem inte sprider sig med sina små fallskärmar, det tar både på ryggen och baksidan på låren, man är inte van. Gubben Bäck har rensat maskrosor och ogräs på utsidan av staket, nu ser det välvårdat ut även på den fronten.

           

Jag har fyllt mina 2 fontäner, bilden är järngrytan uppe på altanen, den vid trottoaren är flitigt besökt av fåglar som dricker och badar. Stora delar av dagarna nu går till stressen utomhus, vill ha klart allt nu efter vinterns vila. Tycks bli bra med vinbär om inte blommorna fryser så som förra året.
Önskar er en fortsatt varm och solig helg.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards