~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under augusti 2014

Av ~ Ruth ~ - 28 augusti 2014 13:03


31/8
Sara vill se min målning i närbild så här kommer det, hoppas det duger   

   


 

Tavla och 2 små vägghyllor som har legat i en låda i åratal. Hyllorna var i ett mörkt träslag, även tavelramen var mörk. Målade med bara med häftgrund (Jotun färg) då fick dessa ett antikt utseende är så nöjd. Har satt små värmeljus på hyllorna.

 


Älskar när kvällarna blir mörka så man kan mysa med levande ljus, det ger ett så härligt lugn inombords, avstressande och bara underbart, vad tycker du ?

 

Av ~ Ruth ~ - 25 augusti 2014 23:45


 

Dessa sista veckorna efter att tropikvärmen upphörde har varit bedrövliga, bara regn och åska både natt och dag, är så less på vädret. Det går inte att blunda längre hösten är här nu. Blommorna i mina amplar och lådor tackar för sig och vill inte vara med längre. Gräset ute bara växer och frodas, när torkar det upp så man får klippa tro ?  

 


Denna fönstertittaren kommit och det är för mig ett säkert hösttecken också, den finns med både vingar och utan, en spindelliknade varelse, kanske harkrankens fru, eller vad tror du ?


Den har suttit på fönstret och klamrat sig fast sedan i går och sitter där fortfarande, han kommer att hungra ihjäl om han inte får mat, vad kan jag bjuda han på tro ?

 

Av ~ Ruth ~ - 23 augusti 2014 17:24


 

Har varit frånvarande här några dagar, har haft besök av min syster och hennes man, så trevligt och mysigt det har varit, tack för besöket. Fick dessa fina rosor som bilden visar.

         


I går gick vi en guidad tur på Nääs slott, tyvärr fick vi inte ta foton inomhus, vilka dyrgripar det finns innanför dessa väggar. Att besöka slottet är som att kliva rakt in i 1800-talet. Sedan den majdag år 1898 då August Abrahamson dog, har ingenting förändrats. Augusts fru dog bara 33 år gammal och dem fick inga barn, därför har allt stått orört sedan Agust dog. Slottet har därav förmodligen Skandinaviens mest kompletta orörda 1800-tals interiör. Här finns alla nystilar representerade bland de övermöblerade rummen och en tavelsamling som är ett strålande exempel på 1800-talets salongsmåleri. Tekopparna står fortfarande framdukade i röda salongen, och i den mer privata delen av slottet är sängarna fortfarande bäddade. Ett intressant möte fick vi av dåtid på denna slottsvandring som vi sent glömmer.

 

Av ~ Ruth ~ - 19 augusti 2014 18:12


     

Vädermässigt så har denna dag varit den värsta i sommar, 55mm har det kommit sedan i går fm. Fy vilka störtskur dagen lång, även med hagel, åskan har mullrat på avstånd. Det regnar både dag och natt, har så gjort i flera dagar. Gatubrunnarna har svämmat över så det har varit en bil och länspumpat. Jag såg knappt grannens hus för allt regn.

Hade behövt cyklat till torget och handla, men det fanns ingen chans.

Nu skall jag kamma och frisera 2 hundar, sedan dammsuga. Nu hoppas jag på morgondagen, men enligt vädergudarna så skall det bli mycket regn då också.

 

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2014 17:28


  

Tränar på att göra Decoupage, det blev en glaskruka först för att se hur jag lyckas, så här blev den. Den blev inte så bra, det var svårt vill jag lova, får se om jag försöker med något annat föremål. Hade bara parkettlack att pensla över och då blev den en och annan rynka i det tunna servettlagret. Skall ha den på toaletthyllan, kanske med bomull i, den duger där.

Fy vilka störtskurar vi har haft i dag, men det gör inget, handlade mat i går och i dag har jag pysslat. Min mystiska feber har gått över nu (tror jag), får jag inget gjort nu så är det bara lathet och inget annat. ”Kommer tid kommer råd”.

 

Av ~ Ruth ~ - 12 augusti 2014 23:03


 

I natt och hela dagen har det regnat från och till, även mullrat i fjärran, men i em. kom solen fram och regnbågen lyste så vackert.

Jag är fortfarande väldigt matt i kroppen, har haft ont i lederna, speciellt i tårna och benen, känns nästan som det hela började när jag brände benen på brännässlorna, men inte kan väll det ge 39* i feber och slå ut mig totalt ? är inte sjuk förövrigt så jag förstår inget. Det som inte dödar härdar som det så klyschigt heter.

 

 

Av ~ Ruth ~ - 11 augusti 2014 15:28

Mår inte så bra i dag heller, har inte kollat tempen för då blir jag ännu sjukare, lika bra att inte veta. Frös i natt så sängen hoppade, hade 2 tjocka täcken över mig, men frös för det, helt sjukt.

Håller på att koka mig risgrynsgröt, har ingen matlust men måste försöka få i mig något, har inte ätit sedan i går på morgonen, bara druckit vatten och det ger mig ingen kraft och styrka.

Blåser rejält här i dag, har plockat ner alla blommor på balkongen och altanen så dem inte skall blåsa sönder. Kom rejäla vindar i förgårkväll och flera grenar knäcktes av, inte kul.

   

Ett litet tips: den bästa trasan för golvtvätt, suger bra och är helt fantastisk. Jag köpte 2 och sydde ihop dem. Måste bunkra upp med flera. Finns på Biltema.

Må så gott och var rädda om varandra!
 

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2014 18:09


  

Jag fick för mig att jag hade blivit lat av värmen som har varit. Bar dammsugaren till 2:a våning, men efter 2 golv så fans inte orken längre. Fick för mig att jag skulle ta tempen, hmmm 38,9 inte undra på att jag inte har ork. Jag är helt slut i kroppen, lätt illamående, har inte ätit sedan i morse. Fryser och har paltat på mig trotts 25* ute och 24,6* inne.
Det får inte vara så för min man är ute på turné igen hur länge han blir borta vet jag inte   

Livet är som en lök, man skalar av lager för lager...och ibland gråter man en skvätt, jag känner mig både liten och hjälplös.

Kram på er ��

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards