~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under juni 2008

Av ~ Ruth ~ - 30 juni 2008 00:23


Tänker göra lite reklam för en kär bloggvän, troligen den äldsta av alla på nätet,(om jag inte minns fel så är hon född 1915). En härlig gumma som är väldigt duktig på att skriva fängslande om sin barn/ungdomstid i Värmlands-skogarna, hur livet var då och hur kämpigt det var mång en gång. Älskar hennes berättelser, känns som jag går vid hennes sida, ser och upplever allt, som en skugga från forna dagar. Hittade till henne för över ett år sedan och har följt henne sedan dess på bloggen, (även läst bakåt från det första inlägget). Missa inte alla hennes fängslande kåserier, som skulle kunna blivit en hel bok. Mycket har denna person fått gått igenom under livets vandring, trotts det så håller hon humöret uppe och fått ett långt rikt liv. Många bloggvänner har hon fått och det berikar naturligtvis tillvaron. Den dagliga kontakten med vännerna ute på nätet ger henne extra livselexir och krydda på vardagen. Hoppas av hela mitt hjärta att jag får följa hennes vidare vandring genom livet i många år till. En stor kram till min namne "Rut" och tack för att du finns för så många här ute och inte minst för mig. Besök hennes härliga blogg Så fantastiskt bara  att hon har en dator och är så modern så hon även bloggar, det du, bara det är en bragd som heter duga !

Förlåt Rut, kunde inte låta bli annat en att lägga in denna härliga bilden, hoppas du inte misstycker, om så är fallet plockar jag bort den !

Av ~ Ruth ~ - 29 juni 2008 11:12

Hur har du det med grannsämjan ? Gillar man inte sina grannar så kan man demonstrera på olika set för att jäklas. En familj valde att klippa sin Buskbom på detta setet och nog är det träffande och retsamt, häftigt påhitt tycker jag och alltid retar det någon hahahahaa.


Fick putsat 3 fönster ut/in/i mellan i går, men det är många fönster kvar, huset är stort med många fönster. Gruvar mig för vardagsrummet, skall även tvätta/stryka gardinerna där inne, 16 längder, det tar tid, men det är bara att bita i det sura äpplet (roligare att göra andra saker.) Har regnat här i natt och på morgonen, grått och trist. På set och vis bra för då kan man greja mera inne.


Näää, nu får jag sätta rotation, dagen går snabbt, önskar er alla en fin söndag !

Av ~ Ruth ~ - 28 juni 2008 09:11

Dax att köpa en ny mobil, och skrota din trotjänare, för här är det senaste av allt som betecknas som senast. Så många prylar vi kan slänga i hemmet som blir onödiga. Framtidens nalle !

Svarta hotfulla moln på himmeln i dag, hoppas det inte är åska på gång, det är det värsta jag vet och delvis smittar det över på hundarna också. 
Usch har inte vaknat riktigt ännu, satt och stickade till strax efter 2 i natt var inte trött, det får jag lida för i dag. Skall städa och fortsätta med hundbad, sedan får vi se vad det blir i dag. Återkommer senare. Får se om jag kan koppla på min turbo i dag, men det är tveksamt värre.


Det kommer en ny dag, även om tuppen inte gal.
Av ~ Ruth ~ - 27 juni 2008 12:42

Valparna är i dag 6 veckor, kan inte fatta det, vill ha dom kvar i 6 veckor till :-) Sätter in några blandade kort, en bild på pappa Tarraz och Rozzie, hon stannar här ett tag så jag får se hur hon utvecklas, har inte den färgen längre i min kennel och då frestas jag :-) många nya bilder kommer in på hemsidan under em. gör gärna ett besök på "Bernamis Kennel" och kika på sidan " Planeras", nu är dom så himla söta och livliga dessa små trollen.

Av ~ Ruth ~ - 26 juni 2008 17:30

Det är ju allmänt känt att det är inne med tatueringar i dag, även om inte jag tänker följa det modet, tycker mig nog för gammal, även om något omkring vristen skulle varit ett önskomål, men det sägs att det gör väldigt ont på benen, det är liksom inte så mycket mjukt där att sticka i :-(


Vill man ha snits på flinten kanske detta är ett bra alternativ, det ser liksom riktigt naturligt ut, för det blir ju så om man klipper :-). Såg en man på pendeln för ett par år sedan som hade tatuerat in en golfspelare bak i nacken. Ja det finns hur många varianter som helst om man vill spexa till det. Skall föreslå gräsklipparen till min man, eller "Rolls Roycen" det är inte mycket kvar där uppe (hår alltså) hjärncellerna är det då inget fel på, där ligger jag i lä :-)

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2008 16:31


att vara liten och bli satt i en bur, så övergiven och ledsen får ingen vara 
varken ett 2 eller fyrbenta barn :-[ Pluttinuttande då !


En sval dag med sol från och till, någon sommarvärme, näääää.  Känner mig handlingsförlamat i dag, finns massor att göra, men det blir inget gjort, så det blir att sätta sig vid köksbordet och ta fram stickepinnerna har börjat på raggissar till vintern, vi är snart där, i dag om 6 månader är det juldagen, kan du tänka dig det ? Nu börjar ljuset att vända och det går sakta mot mörkare kvällar, underbart är kort.


Talking Dog
Av ~ Ruth ~ - 24 juni 2008 22:22

Nu har jag fotat mina olycksdrabbade rosor, så himla mycket löss som dom har haft denna sommar, har sprutat på dom en det ena, en det andra, nu kan jag inte se denna ohyra längre. Hade även små gröna maskar som käkade stora hål i bladen, rosorna var nära att gå under, men nu är dom så här fina. Fråga mig inte vad dom heter, för blommnamn är inte min starkaste sida :-) jag bara tittar och njuter.


I dag har det inte regnat så jag har cyklat till affären och införskaffat både det ena och det andra i matväg, sedan fick jag klippt gräsmattan på ena sidan av huset (hundarnas).


Går och hoppas på att vädret skall bli varmt och fint så småvalparna kan börja vända sig vid att vara ute korta stunder. Trotts att solen har lyst i dag så har det bara varit 17*, nu är himlen helt ren från moln och bara 10+ så det blir en kylig natt.

Av ~ Ruth ~ - 24 juni 2008 09:21

Cina blev före mig ut med denna testen, men det hindrar inte mig från att göra den samma. Delvis så stämmer den ganska bra på mig tycker jag. Gör testen och sätt in på din blogg, kul att se vad du fick för omdöme :-)


Populär och känslig, med enastående social kompetens. Utåtriktad och empatisk. Uppriktig och ärlig i min strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensam. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrik i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före mitt eget.


Kärriärer som skulle kunna passa mig:

Lärare, konsulte, psykolog, socialarbetare, personalvetare, präst, affärsbiträde, säljare, HR-personal, direktör, eventkoordinator, politiker, diplomat, skribent, skådespelare, designers, hemmafru, musiker.


Vad är du för personlighets typ, testa och sätt in på din blogg "klicka här"

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards