~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under juni 2011

Av ~ Ruth ~ - 30 juni 2011 21:57


  "klickbild"


Ingen svala på bilden, men vad är det för fågel ? Den vaktade ett träd på torget, inga fåglar fick komma i närheten, kunde inte se några ungar, men det måste varit något sådant med det beteendet.


När svalorna stryker marken sa dom alltid förut att det blir regn och det tackar jag inte nej till efter denna värmen. I dag har det varit behagligt, massa moln och lagom temperatur så man har kunnat andas och må väl. Kan inte påstå att jag har varit så väldigt aktiv. Har varit på en liten utflykt med en god vän till Alingsås, det bestämdes hastigt och lustigt i samband med en kopp kaffe, hon skulle handla en liten byrå till badrummet, en impulsutflykt som var trevlig, avslutade med en fika, sedan hem till hundarna.  Alingsås är en mysig liten stad med pittoreska gränder och affärer. Vi skall göra om det hela och vara lite mera förberedda, jag hade inte plånboken med så jag kom hem utan något inhandlat, konstigt att gå i affärer utan pengar, men det blev 3 trivsamma timmar.

Väl hemma så kammade och ansade jag 2 hundar som sedan fick bada, dom har löpt så nu hoppas jag att pojken kan låta dom vara i fred och alla kan gå tillsammans igen och jag slippa slussa. Sitter nu och tittar på Svensk rysare ”Besökarna”, bra, näää, bara lite tidsfördriv, men tror jag stänger av snart.


Ha det gott mina vänner

Av ~ Ruth ~ - 29 juni 2011 22:25

När solen gassar försvinner jag till min krypta inomhus i källaren . När solen går ner och timmarna går så vaknar jag till liv, ut i trädgården med saxen och klipper mördarsniglar, men jag äter dom inte. Dom är inte så många denna sommaren som tur är, för det är inget trivsamt göra, bara ett ont måste för att hålla nere beståndet, men är så van nu så det gör mig inte så mycket och snabbt går det 1/10: dels sekund, tjoffs så är det över. Hur har du det på snigelfronten i sommar, har du märkt någon minskning från förra sommaren ? intressant att få veta.


     


Ligusterhäcken blommar med starka dofter, tog in några kvistar, men dofterna blev för mäktigt, en god doft men på tok för stark för mig, började nysa och frusta med täppt näsa. Kan det bero på att kroppen är så nere efter 2 dagars enorm värme, brukar inte reagera så starkt (fortfarande 22 grader ute). Det blir en tuff natt, får sätta på Air Condition, bara fläkten räcker nog inte för en god nattsömn.


Har ätit ost och druckit ett glas vin framför TV’n, tyvärr så raderade jag bilden med goda ostar redan på kameran av misstag, så jag kan bara visa vinet jag sörplade i mig, gott var allt omkring det. Har tittat på 2 olika program med barnafödande i kväll, jag har krystat, hållit andan och fällt en tår, fy så barnslig jag är när jag ser sådant. Kan känna smärtan bara av att titta på, men har ju fött 3 barn själv så jag blir påmind.


Kram och god natt !

Av ~ Ruth ~ - 28 juni 2011 23:45

Tänker skryta lite, har haft ont i huvudet i dag, jaaa, huvudet, vilket måste betyda att det finns något där inne. Tror så här i efterhand att vätskeintaget har varit för lågt, kaffe har jag förtärt ett antal muggar och det är ju också vätskedrivande. Har varit så matt i kroppen av denna värmen som skall fortsätta även kommande dagar.


     


Vinbären börjar och bli röda, busken är inte så tung av bär som förra året, men det räcker och blir över. Även äpplena börja växa till sig (grannens träd) dom är så vansinnigt goda när dom är klara.

Blomningen växlar i trädgården, doftpionen börjar tacka för sig och nu tar den röda vid och slå ut i full blom.

Nu börjar även jag känna mig vissen och skall leta rätt på kudden, natti, natti.

Av ~ Ruth ~ - 27 juni 2011 23:27


I dag har det inte blivit så mycket, lite så klart har det blivit. Har klippt hundarnas gräsmatta och bytt jord och delat på blommor som har blivit för många i krukorna, har slängt så många som delades, fy vad det gör ont i mig, men kan ju inte ha 30 av samma sort med 3 olika färger. Var till affären en sväng och fyllde på matförrådet, ja det var stort sett allt jag har gjort i dag, bara vanliga göromål och inget halsbrytande intressant.


  "Klickbild"  


Köpte fiskbullar i hummersås till middag, det är så länge sedan jag åt sådant, med grönsaksgratäng till blev det så himmelskt gudagott.


   "Klickbild"  


Till efterätt blev det min egenkomponerade trollröra.
En riktig varm dag har det varit trotts växlande sol och moln, men utan regn och blåst.
Hälsa på er får jag göra till mitt morgonkaffe.


Kram och god natt.

Av ~ Ruth ~ - 26 juni 2011 23:10


Har känt mig som en iller som har käkat jästa äpplen i dag, vimsat hit och dit och fått gjort väldigt mycket. Rensat i rabatter och häcken, kämpat mot det som är nästan omöjligt, kirskål med alla sina djupa revor som ger nya bebbar, det är ett otacksamt och ett slitsamt göra. Har fått klippt den stora gräsmattan, det som inte blev gjort till midsommar.


  "Klickbild"



Har rensat i ett skåp på andra våning och hittade denna söta pressglasljusstaken, det har varit 2 men den ena har jag tappat i golvet så den gick kras (ledsen), älskar pressglas, samlar även på karaffer, men har bara 4. Har badat och ansat 2 hundar, fortsätter i morgon och efter det dammsög och tvättades golv, gissa om jag känner mig duktig i dag. Nu sitter jag och dricker en mugg kaffe, vilket är förbjudet så här sent, kan äventyra mitt insomnande när jag kryper till kojs, men kunde inte motstå.


 


Jo hittade även denna söta gamla skål med hållare för 3 ljus i lila ton, den får nu pryda köksbordet ett tag. Nu har jag skrävlat nog för i dag, men jag är så nöjd och belåten. Tror det är den soliga och fina dagen som har gett mig energi.


Sussa sött när John Blund kommer / godnatt kramen

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2011 19:46


 

Ja inte hoppa i ordets bemärkelse, typ på en hoppmatta, eller från bron vid sjön, utan hoppa bloggen. Gårdagen är inte så mycket att sia om, regn från och till hela dagen och kraftiga vindar, efter kl. 18 kom det inte en droppe. En stojig natt med skrik och höga röster på gatan både av yngre och äldre. Kan spritdrycker göra en del personer lomhörda eftersom dom måste skrika och gapa så, lixom överrösta varandra med högsta volym ¿? Det har varit så lugnt utanför på gatan i dag, folk avstår nog bilkörning dagen efter, inga promenerande heller, dom ligger nog hemma och kurerar sig efter nattes partajande. Soligt och fint väder har det varit hela dagen, riktig förvånande. Skulle klippt den stora gräsmattan, men kan inte göra det på midsommardagen tycker jag, synd, det kanske blir regn igen i morgon och kommande dagar, då får jag slita när det väl är dags, kanske testa den nya klipparen på bilden .

Har roat mig med att mata fåglarna och deras ungar i dag, ett tecken att man börjar bli gammal :-) har stått på altanen och inte suttit  på någon parkbänk så det har varit diskret, man vill ju inte ha någon åldersstämpel på sig ännu :)


      

Av ~ Ruth ~ - 24 juni 2011 12:52

Ja mina vänner nu är våran största firarhelg på sommaren här, och vädret är som det brukar vara, regn och blåst om vart annat. Hade tänkt att gå och titta på midsommarfirande här nere vid sjön, men jag backar med det. Det blir att äta den traditionella midsommarmaten och tar det lugnt. Synd om alla barnfamiljer som vill dansa om kring stången med krans omkring huvudet, det blir inte många små töser med härliga sommarklänningar och ett stort leende i dag. Hoppas att det finns några platser i vårat avlånga land där solen lyser och man kan äta ute och bara mysa med familjen och goda vänner.


Önskar er alla en trevlig Midsommar / kramen


 


~~Tusen tack min vän Cina för hälsningen~~


 


Hjärteligen tack min vän Birgitta för hälsningen.

------------------------------------------------

  
Vill också gratta ~~Lillis~~~ på födelsedagen i dag,
Hurra, hurra, hurraaaaaaa !
-----------------------------------------------


Av ~ Ruth ~ - 23 juni 2011 23:12


 

En Midsommarhälsning till er alla. Hoppas att vädret kan vara gynnsamt så sillen, nubben och jordgubbarna kan intas under bar himmel, och att vindarna inte rufsar till frisyren för mycket, eller att blomsterkransen flyger iväg.


Mys och njut av våra midsommartraditioner / kram

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards