~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 november 2008

Av ~ Ruth ~ - 28 november 2008 09:52

Åter en dag där himmeln är grådassig och trist, vintern kom och gick. I dag skall jag plocka fram Advent ljusen som skall lysa upp fönstren och ge lite trivsel när jag blickar ut. Fick färdig min fuskpolo i gårkväll, den blev skön, lite vidd i halsen, får kvävningskänslor om den sitter för hårt. Nu skall jag fortsätta med mössa, då skall vik-kanten vara pälsgosig och lurvig. Hinner inte sticka så snabbt som önskas, dagarna är korta och tiden knapp. Skall även städa i dag, det dras in smuts nu när det är frostfritt och fuktigt ute, skönt dessa dagar när det var minusgrader, då blev det ministädat, underbart. Min man håller på att göra ett soffbord i björk till stugan, det går framåt, 4:de arbetsdagen i dag, det blir så fint. Björkarna har stått vid husknuten där uppe i Värmland. Köksbord gjorde han för något år sedan, proffsigt och fint. Skall ta en bild på det när det är klart.

Hoppas ni alla får en fin dag i dag.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards