~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under mars 2010

Av ~ Ruth ~ - 31 mars 2010 21:06

  


Dessa  påskägg har min kära syster Liv målat, eftersom det är skärtorsdag i morgon och påsk så kanske du också hinner måla några. Men Liv's ägg är tömda på dess innehåll med att göra ett hål i båda ändarna och blåsa ut det som är i och då bakar hon på det. Påpekas kan att hon är en riktig husmor, bakar ideligen och har middagsbjudningar och kafferep, är nog inte många som bjuder på så mycket gott som hon när helst det kommer någon, där ligger jag långt i lä :(  nu får nu fröjdas åt hennes påskägg.

 

Alla bilder är klickbara, du kan bläddra när du har öppnat första bilden genom att föra muspekaren uppåt på höger sida så står det "Next"

 

                  

 

Av ~ Ruth ~ - 30 mars 2010 18:18

  


Fick ett litet paket på posten i dag som fick min haka att bli lång och ögonen tårades. Titta vilket vackert halsband helt i min smak och färg, tillverkat av givaren och smyckedesignern själv "Corina." Varför fick jag då denna present ?
 
Så här stod det i brevet (tillåter mig att återge det i sin helhet)
 
Din födelsedag missade jag ju, det är inte så lätt att minnas allt.
Men en så god och kär vän via nätet vill man ju inte glömma.
Är så glad över att ha dig som vän ! dina ord i bloggen är guld värda !
 
Så med detta halsband vill jag visa min uppskattning och hoppas det
ska pryda sin plats ibland.
 
Många kramar / Corina
 
♥♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ ♥ ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪♥
 
Blir man annat en rörd över det fina halssmycket och dom fina orden. 1000 tack min kära nätvän sedan flera år tillbaka, hoppas vänskapen fortsätter i många år ännu.
 
Kram Ruth
Av ~ Ruth ~ - 29 mars 2010 23:37

  


Ny vecka nya utmaningar, men jag tar det med ro, sliter inte ut mig innan påsken, den kommer när den kommer och det blir som det blir. Ömsom snö och ömsom regn här i dag, termometern var på +2* så vädret visste inte riktigt hur det skulle bete sig. Ett par som vi umgås med som är i våran ålder har varit här i kväll och spelat kort, det är så roligt.
Har äntligen fått stavat mig ut i djupa snön och hämtat påskris som redan har fått fjädrar pryder nu både inne och på altanräcket.
 
  
 
Foto på dom parade töserna, den första har nu gått drygt 3 ½ vecka, tror till 99 % att hon är dräktig, den andra är jag inte helt säker på, men det visar sig snart.
 
  
 
Nu skall jag se om jag kommer in på några bloggar innan jag stänger ner för natten, kan strula rejält så tålamodet tryter. 
Ses kanske i morgon..
Av ~ Ruth ~ - 28 mars 2010 23:30

Det togs bort en timma från våran nattsömn, men min kropp behövde denna timman så jag sov länge i dag. Kanske inte så konstigt för vi var på kallas i gårkväll, det bjöds på smörgåstårta och gräddtårta med naturella hjortron från frysboxen, så himla gott skall ni veta. Har inte skrattat så mycket på ett helt år som jag gjorde denna kvällen, det ena tokigare en det andra, tårarna bara flödade och fick kramp i magen, nu har jag förlängt mitt liv med ett par år. Vi var 7 vuxna som sammanstrålade denna kväll, ingen kamera var med. En kanonkväll blev det som sent glöms.
 
I dag har det gått lugnt tillväga, inga stora begivenheter, men man kan ju inte ha roligt varje dag :-)
 
Har påskpyntat här inne, tänkte först strunta i det, påsken är ju inte så många dagar och passerar snabbt revy bara ett mer jobb, men nu är det gjort.
 
Nu ser jag fram emot en ny vecka med nya möjligheter, må så gott alla !

Av ~ Ruth ~ - 26 mars 2010 23:31

I dag har jag tvättat kläder, 2 maskiner har inte plats inomhus att hänga mera. Skall byta på sängarna i morgon så blir det rent även där.
Nu laddar jag för morgondagen, har en del kartonger uppe på vinden som jag skall gå igenom, en del skall kastas eller brännas, inget roligt göra men ett måste. I detta huset skall det inte finnas en massa bra att ha grejer, all skit som inte behövs hemma forslas hit, bläää.
 
Måste putsa fönstren även på utsidan, jag är ju inte här på sommaren så vem skall annars göra det annars ? tror nog (kanske) att Arne skulle göra det om dom blir för jäkliga.
Dagarna kommer en och en, inte i buntar, så det gäller att ta vara på varje minut, så nu skall jag börja bättra mig på det området hehe.
  
+ grader både dag och natt nu, våren redan till påsk det är för tidligt, där vi har kört snöslungan är det nu nästan barmark.
 
Har varit hos Gullan och tittat på avslutningen av Let's Dance, båda var värdiga vinnare men Claudia kom 2:a, superbra dansare har det varit denna omgången. Nu skall jag sova, gick upp tidligt i morse, det straffar sig i kväll. I morgon natt får vi tillbaka sommartiden, klockan fram en timma.
 
God natt och vakna till en ny och solig dag när morgonen gryr ! 

Av ~ Ruth ~ - 25 mars 2010 22:59

några rader i går pga. en del orsaker, dårlig uppkoppling mot nätet och dårlit tålamod, tog mig in om jag hade tur, men kopplades ut stup i kvarten och segt som attans. 
 
Min syster med andra hälft från Norge kom på besök, ett år sedan vi senast sågs och det var väldigt trevligt. Massor att prata om och ventilera, en riktigt trevlig dag. På kvällen var jag bortbjuden och kom hem sent, därav min frånvaro, (behöver egentligen inte gå in i någon försvars ställning ang. varför, men så var det.)
 
I dag blev det en ganska ordinär dag, Gullan kom på en fika och jag har grejat med lite av varje, och min berättelseförmåga är tunnsådd. Har den senaste tiden inte haft fantasi att författa ner dagens händelser på tangentbordet, tycker dom har varit så ringa och inget att återge.
 
Kan bli dagar i min blogg som blir tomma, men finns ingen inspiration så blir det så och uppkopplingen är urkass, kan bero på att det är i slutet på månaden och hastigheten har sänkts, har nog varit uppkopplat för mycket och då sänks hastigheten på mitt mobila bredband. 
 
Kram till er alla.

Av ~ Ruth ~ - 23 mars 2010 23:45

Snöoväder med blötsnö  har det varit till långt ut på dagen, så snöslungan har åter varit framme, nu hoppas vi på - 10 grader framöver så det blir scooterföre, som det hitintills har varit så har den gått för djupt i den lösa djupa snön.
 
Har glömt att berätta att en varg promenerade i vägrenen uppefter vägen, tror det var i fredags om jag inte minns fel, flera fick se den innan den vek av mot skogen (tyvärr så missade vi det, kan ju inte ha ögonen över allt.)
 
Var bjudna på svensk husmanskost hos Gullan i dag, fläsk och bruna böner, det var riktigt gott, sedan kaffe och hembakat. I kväll har TVn dominerat och förstrött oss. Nu har Arne precis slängt sig under täcket och snarkar redan, det skall även jag göra snart, skall släppa ut hundarna en sista gång inför natten.
 
Sov sött så ni vaknar utvilade i morgon / god natt kramen !

Av ~ Ruth ~ - 22 mars 2010 21:12

Dagen började med en tur till affären med Gullan, sedan födelsedags uppvaktning (61 år) till en grannfru, en liten stund hemma sedan på väg igen.
 

Det är så rogivande att bila omkring på alla skogsvägar som går över allt här, skogsmaskiner har banat farbara bilvägar. Var även till ett åldrande par som bor väldigt ensligt långt upp i skogen utan grannar, han är en bra bit över 80 år och kan knappt förflytta sig längre, hon betydligt yngre.
 
Bor i en liten stuga med kök och ett litet rum, ser ut som det gjorde där från tidernas början, det är en timmerstuga som det är satt panel på ytterväggarna och tunna skivor på innerväggarna, lågt i taket så jag kan lägga hela handflatan i taket utan att stå på tå. Det enda som är av nutid där så är det elen, så dom har en vanlig spis, Tv och telefon, en lampa i vardera rum, kändes som man skulle kommit tillbaka till början av 1900 talet. 
 
Vatten hämtades i en brunn ute, ingen toa inne, utedasset låg en bra bit från huset. När vi kom dit så hade frun precis kommit ner från taket, hade sotat skorstenen. Värmen i huset är en liten ved kamin som skall räcka för båda rummens uppvärmning, hujjanemig så kyligt det måste varit där i vinter med en temperatur som kyligast mellan -35-40 *.
 
Arne har varit där tidligare, Arnes far och den gamla mannen umgicks ganska mycket i yngre dagar. Vi blev så väl mottagna och flera gånger så påpekade dom att vi skulle komma tillbaka snart, blev riktigt rörd över detta strävsamma pars vänlighet med så mycket värme i hjärtat och i sin lilla stuga. Tyvärr inga foton för kameran låg kvar i bilen ute vid vägen.

 
7 älgar såg vi på våran färd i vildmarken och skogarna, fick ganska fina foton.
 
         "Klickbara bilder"

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards