~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under januari 2015

Av ~ Ruth ~ - 31 januari 2015 23:15

Så snabbt månaderna går, tycker det är så skrämmande. I dag har det inte snöat något så min rygg har fått vila från snöskottning, men nu kommer det små flingor.

 


Jag har kämpat med beställningarna jag fick på sockar, första paret fick min vän Gullan när vi var i stugan och som jag visade upp på facebook, då haglade beställningarna in. 1 par är skickat, 2 par postas efter helgen, nu är det ett par kvar (5 par i allt). Kommer aldrig att ta på mig att sticka på beställning, hur kan jag vara så korkad, jag är så less på dessa upprepningar av samma modell och färg. Nu skall jag bara bjuda ut sådant jag själv vill sticka och i ett exemplar, har så svårt för att säga nej (lär mig aldrig).


Har inte varit på några utflykter i helgen, i morgon skall jag röja och städa lite så även den dagen går snabbt förbi.

Har bara läst på era bloggar utan att skriva, skäms på mig, skall bättra mig (lovar) datorn har fått vilat mycket.



Nu skall jag sova, sweet Dreams ❤�� ��  


Av ~ Ruth ~ - 30 januari 2015 22:00


 

 

 

Vaknade på morgonen till en riktig vinterdag, hade kommit ca. 20 cm (kanske mera) tyvärr så blev det + 2½ grad ute under dagen. Skall snöa hela dagen i morgon. Det var mera en ett slitgöra att skyffla bort allt som skulle väck, tänkte flera gånger ge upp, men en elak sate satt på min axel och pina mig att kämpa till slutet med denna blöta och tunga snön, det tog någon timma, men jag lyckades. På måndag kommer min man hem då får jag hjälp.

Nu är jag trött i både kropp och knopp och skall sova.

Natti, natti ❤�� ��  

Av ~ Ruth ~ - 27 januari 2015 20:38


 

I går när jag var och handlade så köpte jag mig 2 semlor, det är så gudagott i ett fat med varm mjölk. Detta var årets första ”Semla”, åt även en i dag, blev mätt och god i magen. Straffas jag nu, eller är det bagarna och affären som gör det olagliga ? fettisdagen i år infaller inte förens den 17 februari.

  
Klickbild

 


Jag struntade i middag i dag, var inte hungrig efter ”Semlan” så det blev 2 mackor i stället, väl så gott som allt annat. Köpte en grillad kyckling i går, men den fastande i halsen när jag skulle svälja, det gjorde ont och jag fick en bedrövlig hicka. Så det blev kycklingmacka i dag i ställe. Det som är kvar får bli en gryta med ris i morgon, sedan hoppas jag att pippin är slut.


En fullspäckad kväll framför Tv:n, mycket krockar så det får bli PLAY i morgon tillsammans med stickande. Håller på med det 4:de sockparet av den blå/vita succén som jag har beställning på, sedan bara ett par till kvar, är skitless så jag spyr snart, jag får göra mina om några månader.


Kramelikram ��


  

Av ~ Ruth ~ - 24 januari 2015 16:11


 

Nu är det vitt och fint ute, årets första snö i Lerum. Det har kommit ca. 7 cm blötsnö, har fått skottat i dag, tungt som attan, tid tog det och ryggen värker, nu +2* och snöandet har upphört.

Grannbarnen har fått göra en snögubbs familj så roligt för dem.

Nu skall jag äta lite, sedan sticka strumpor, har ju beställningar på dessa blå/vita, håller på med det 4:de paret nu, erkänner att jag har ledsnat, men får ro det i land, lovat är lovat, det tar aldrig slut. Att sitta vid datorn hinns knappt inte med. Jag och hundarna är själva en vecka nu, husbonden åkte till Danmark i går, så nu gör vi vad vi vill om dagarna.

 

Kramelikram ��
 

Av ~ Ruth ~ - 20 januari 2015 22:08

 

I går testade jag julklappen som jag önskade mig och fick av min man, spännande! Här kan du se vad man kan göra om du undrar på det: ”KLICKA HÄR”. Jag gjorde något enkelt på den första testen, egen pommes med bara 1 msk olja, så perfekta och goda med kött och sallad till.



Resan hem efter stugvistelsen gick bra, trist att komma hem till detta vädret, ingen snö och bara + grader, bort från det vita och fina omkring stugan. Men det är ju här vi hör hemma så det är bara att sucka och fortsätta som förut.




        


Stickade klart sock-par nummer 2 likadana (nästan) som Gullan fick, dessa skall till Norge, ett par till skall också dit. Har beställning på 3 par ytterligare, trist att sticka så många lika dana, men det får gå. Var och köpte mera garn i dag, tror att det andra paret som skall till Norge får bli i rött/vitt och blått så det blir lite variation. Nu skall jag lägga upp för det 3:dje paret innan sängdags.

Kramelikram ��
 

Av ~ Ruth ~ - 15 januari 2015 08:42


 

Om ett knappt ett par timmar sitter vi i bilen, näsan vänder hemåt till regn och slask. Jag skall sticka i bilen, ett par sockar till sådana som Gullan fick, då går tiden snabbare dessa timmarna. Kommer att sakna snö och kyla. Man skulle ha en helikopter när stugan är så långt bort. Glöm inte att köpa tulpaner, det är tulpanens dag i dag.

Kramar ��

Av ~ Ruth ~ - 11 januari 2015 15:44


 

Nu har min vän Gullan fått sina sockar, hon blev så glad, den ena sockan ser större ut en den andra, men den som ser bredare ut har hon provat på sin fot så den är uttänjd. Skall göra ett par till mig också, gillade dessa.

 

  


Enkel middag i dag, gjorde hamburgare och Ris à la Malta till efterrätt, gott med slarvmat ibland.


Det kom ytterligare drygt 10 cm. snö under natten så det har åter blivit snöröj i dag, nu -10*.



Kramelikram ��



Av ~ Ruth ~ - 10 januari 2015 21:00

Fotat genom fönstret.

     

Det har snöat hela natten och hela dagen, snöröjning i sen em. har kommit ca 35cm, det fortsätter och fortsätter i natt och i morgon och på måndag, hur skall det sluta? Var till grannen i dag och då gick snön nästan över mina snowboots av den nya snön. Ingen blåst här, det är jag glad över, men kanske får vi känning av det i natt?

Kramelikram ��

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards