~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under augusti 2013

Av ~ Ruth ~ - 30 augusti 2013 16:18


 


Här har det kommit störtregn hela dagen, bara grått på himmeln, ett trist väder.

Nu har jag smakat på något nytt ”Vildsvinskov” Om det var gott ? smakar som medvurst. Rökt vildsvinkött var godare, men inget fel på korven heller, men är inte så förtjust i medvurst som jag förknippar den med. Har du ätit vildsvin någon gång?

Har inte gjort så mycket i dag, pyssel med hundarna tar en sabla tid, öron-rengöring, kloklipp och kamma, tidskrävande syssla. Nu har jag precis dammsugit och skall göra köttfärssås/spagetti till mig och gubben, det kurrar i kistan nu.


Önskar er en fin fredagskväll och helg ♥

Av ~ Ruth ~ - 29 augusti 2013 17:40

 


Det svider och sticker på mina underarmar, varför det då ? jo jag har rensat bort brännässlor, hade trädgårdshandskar på men inget på ärmarna, dumma mig, jag vet. Klippte även en av gräsmattorna, på den stora kör jag inte med uppsamlare, men den klipparen ville inte starta så den får gubben fixa först, klippa också. Grått väder hela dagen, skönt att jobba ute när solen inte gassar. Haha, nu regnar det, det spöregnar måste stänga fönster snabbt.

 


Av ~ Ruth ~ - 27 augusti 2013 20:00


 


 I dag har jag åter stått ute på altanen med strykjärn och strykbräda. 2 rågade tvättbaljor, men nu är det klart, har även hängt upp i garderoben och det ligger nu också i korgar och lådor.

Hatar att stryka, den rena tvätten läggs i baljor i källaren och det byggs på efter varje tvätt, men till slut så blir det bara för mycket och då finns det ingen återvändo. Nu vill jag lova att jag känner mig så nöjd och belåten.

Sommar och sol även i dag, tror hösten kom av sig rejält men än så blommar det ute, snart är det september och då finns det ingen återvändo.

Har fått vattnat ute, det är så torrt varje kväll. Bytte vatten i fontänen också, nu kan fåglarna bada och dricka rent vatten.

 

Nu börjar Idol som följs av Svenska Hollywoodfruar på 3:an.

Hoppas ni har en fin kväll.

 

Av ~ Ruth ~ - 26 augusti 2013 17:35

"Klicka på bilderna så blir den stor"

 


Här sitter mina matgäster och undrar på när maten bjuds.Trädet är en bra bit från huset, men dem har fin överblick på vad som sker i omgivningen och missar inget av intresse.


 


Jodå, mat bjuds det på 2 ggr. varje dag. Fick 15 kg Robur hundfoder till mina hundar, men upptäckte både små skalbaggar och maskar i fodret efter någon dag. Hällde över det i en fodertunna så nu får den stå på altanen och innehållet blöts upp dag för dag och blir till fågelmat, glada är dom.
Äckligt, ja jag vet, men fåglarna gillar det, har inte berättat för dem att det är ohyra i maten, men dem bryr sig nog inte om det.


 En solig och varm dag. Önskar er en fin kväll.

 


Av ~ Ruth ~ - 24 augusti 2013 22:50

Åter en sommardag med repris i morgon också. Får besök i morgon fm. sonen har varit hos sin syster och åker tillbaka mot Stockholm så nu får jag kliva ur sängen lite tidigare, lillsemestern är över för han denna gången.


 



Nu är utställningsdebuten för Lexie och Jennifer över och hon fick ” Very Good 2” grattis!, hon är ju så ung den lilla tösen och detta var nog bara en början. Önskar dem lycka till framöver i ringarna.




Hoppas ni får en fin söndag / kramen.


Av ~ Ruth ~ - 23 augusti 2013 23:55


 


2 fina och soliga sommardagar har vi haft, då blev det linne och en kortkort kjol, trodde inte sådana dagar skulle återkomma mera förens nästa sommar, men ack vad jag hade fel. Afton rodnad blev det i kväll när solen gick ner.

 



Björnbären går på sluttampen, grannen bakom oss har dessa bären och den går genom nätstaket till oss så en och annan åker i min mun.

    



Även så har denna fönstertittaren kommit och det är för mig ett hösttecken, den finns med både vingar och utan, en spindelliknade varelse, kanske harkrankens fru ? 


 



Barnbarnet Jennifer med sin hund Lexie skall på sin första hundutställning i morgon, önskar dem lycka till!


Önskar er alla en fin helg med sol!

 


Av ~ Ruth ~ - 21 augusti 2013 14:03


 

Rozzie skall alltid ligga vid mina fötter när jag sitter vid Tv:n eller datorn, i går kväll höll hon på att däcka mig riktigt med en vidrig odör, vet inte vad hon hade stoppat i sig ute. Stängde ut henne i köket, men det gick inte, bara gnällde och gnydde så jag fick släppa in henne igen, gav henne en tablett mot halsbränna som jag själv använder och då lugnade sig magen efter en stund.

  


Kanske berorodde det på Alexander Bard som är med i Juryn på ”Idol” även detta året, som får henne att stinkplutta, jag vill kräkas när jag ser/hör han, jooo det är säkert. Trist att inte han är utbytt i detta program, gillar både Anders och Laila, men Alex är på tok för mycket. Hans värsta utbrott emot dem tävlande har klippts bort inför sändningen. Brukar inte skriva nedsättande om någon, men nu kan jag inte låta bli. Vad tycker du om denna personen?


 



Undra på att jag har sovit uruselt i natt. Vaknade vid ½-3 i natt och trodde det var morgon, så ljust var det i sovrummet, tittade ut och där såg jag svaret. Drog täcket över huvudet och sov till 8. Grått i dag, inget regn ännu som tur är.

 


Av ~ Ruth ~ - 20 augusti 2013 16:39


   


Väskan till kikaren jag köpte på loppis innan helgen den saknade toppen på locket, ringen omkring och snäppen var kvar. Nu har jag gjort en topp till locket, 2x-kartong + 2x-vaxduk och svart målarfärg så nu är den hel, perfekt blev det inte, men vad då? det duger åt mig.


Har strukit kläder, pysslat och fixat i dag, men dagen går ju så tok för snabbt.

Sol har det varit stort sett hela dagen och +22* helt perfekt.

I kväll blir det en TV/WebTV-kväll igen från kl. 18.15-23, hujedamig.

 

Har tagit fram garn och stickor igen, det har legat på is hela sommaren, har gått med i så många stickgrupper på FB nu och det har slagit gnistor i min hjärna när jag ser alla duktiga personer, men måste ha tid att sitta en stund också om det skall bli något av det.

 

Önskar er en trevlig kväll/ kram till alla mina vänner och ta hand om er.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards