~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under april 2009

Av ~ Ruth ~ - 30 april 2009 18:02



Var till tandläkaren & tandhygienisten i tisdags, tanden som jag pinades så av i påsken var inte bra. Den skulle enl. den förra tandläkaren vara rotfylld, men inte hela vägen ner och det var bakterier under den ena roten, vad göra, tandläkaren vill skicka en remiss för en operation för att åtgärda det och då skulle man gå underifrån, vilket innebär en kostnad på ca. 15 - 20 000 kr. Vad valde jag ? jo dra kindtanden vilket gjordes i dag, så nu börjar det ett h.vete med munnen, kan inte gapa och det börjar värka i tandbenet, bedövningen har ännu inte släppt helt i munnen. Jag har varit så hungrig som en varg, har nu ätit potatismos på pulver ( att det kunde vara så gott) så nu mår min mage bättre. Får se hur det går med munnen under kvällen och natten, det får tiden visa. Så det blir för mig en lugn Valborgsmässoafton, utan god mat och dryck.


Hoppas ni alla får en mysig och trevlig Valborgsmässoafton.


Får ju inte glömma gratulera kungen på födelsedagen i dag, GRATTIS, (men vad då, han grattar ju aldrig mig :)

Av ~ Ruth ~ - 29 april 2009 16:42

Björken är grön, Plommonträdet blommar, så även vinbären, men syrenen har fortfarande bara knoppar. Fyllde vatten i min lilla fontän, men inte satt i pumpen, men ett paradis för fåglarna att bada i. Solen steker och det är + 25* i skuggan, jaaaa, vågar jag påstå att det är något annat en sommar !







Av ~ Ruth ~ - 28 april 2009 12:48

Snart klar med mina sommar-benvärmare. Sommardagar eller kvällar är inte alltid varma även om det är sommar, så varför inte ett par sköna benvärmare att dra på sig, snyggt till Shorts, Capribyxor, Thights, Läggings, kjol eller klänning.

Sommarens hetaste stickat !

Av ~ Ruth ~ - 27 april 2009 23:06

Hade siktat in mig på att få se "Spårlöst" kl. 21 på TV4, missar aldrig detta program, det är så gripande och varje gång så kommer det tårar nerför mina kinder, men så blev det inte i kväll suck. Årets första åskväder brakade loss över oss med ett rejält regnväder, blixt, 2 sekunder sedan muller, var bara att stänga TVn och datorn. Så nu måste jag hålla span på när reprisen kommer, missar jag så blir jag olycklig :( Så det blev att sätta sig och lyssna på radion och sticka. Regnet behövdes men inte åskan, avskyr åskväder.


Ja, ja, kvällen gick vidare och det har slutat mullra, men en och annan regndroppe faller.


Hoppas ni får en god natt med en sömn som gör att ni vaknar utvilade och pigga när morgonen gryr.


Natti, natti från Lerum


PS.......

Sheltie tösen "Fiffi" som kom bort den 23/4 har kommit tillbaka till familjen, underbart !

Av ~ Ruth ~ - 27 april 2009 12:43

en vattenkokare har jag aldrig förstått fören jag var i stugan om sistens, trodde det bara var för att koka upp The-vatten. Eftersom jag alltid häller varmvatten på hundarnas mat så får jag spola länge för att få fram varmvattnet (vet att det inte är så bra att anv. varmvatten från kranen) så jag började med att anv. en vattenkokare som Danskarna har köpt dit, oj vad det gick snabbt att få det varmt. Skulle jag koka potatisar eller grönsaker så kokade jag först upp vattnet i vattenkokaren, sedan över i grytan och över på spisen, nog skruttan spar jag el och varje öre är välkommet. Så innan helgen var Arne och köpte mig en vattenkokare och den blir flitigt använt, så jag går på linjen "energispar", att rekommendera för er andra..


Soldis i dag men varmt 23*, björkarna börjar slå ut, dom kommer alltid sist av allt som skall bli grönt, tror jag snart kan börja köpa växter för utplantering.

Av ~ Ruth ~ - 25 april 2009 22:17

Längtar till frukosten i morgon, har bakat stora fluffiga frallor i kväll. Bakar jag efter recept blir det inte så bra som när jag tar vad som faller mig in av mjölsorter och kli. Skall ätas med Aprikos marmelad, mumma det ! Har tittat på "Robinson" i kväll, tycker synd om Jarmo som blir så mobbat, men han är seg som attans, ett intressant program. Näää, nu skall frallorna i påsar och ner i frösaboxen. Har smygsmakat en fralla, otroligt goda.

Kram och god natt !

Av ~ Ruth ~ - 25 april 2009 00:04

I gårkväll blev det en TV-kväll och Talang 2009 som sedan följdes av Berg flyttar in, i kväll var det Lill Babs som fick en hyresgäst, ett mysigt program. En varm sommardag var det, var till torget och lockades av alla vackra blommor, blev inspirerad av att plantera, men får nog vänta ett tag till, varje natt har snudd på frost. Undrar hur "Skalman" klarar den låga temperaturen, han är ju inte härdats precis efter ett ½ år i husvärmen. Har nu fyllt pälskulan 3 gånger och lika snabbt försvinner det, går åt mycket när kajerna skall ha mjukt i sitt bo. Nu är det sparade hund-håret slut, skall börja samla tidligare nästa år.




Min man har varit så duktig i går, tvättade, vaxade och polerade bilen, dammsög inuti, tvättade mattor och putsade fönstren, bilen blev som ny (han avskyr när den är smutsig, hans skötebarn). Klippte båda gräsmattorna och sprutade på bekämpningsmedel mot mossan, på den ena sidan av huset är det mossfritt, den gräsmattan har hundarna och den är kemiskt mossfri.



Vad det blir i dag det får jag se, alltid är det något att pyssla med. Undrar om Fiffi (se föregående inlägg) har kommit till rätta, vilken oro familjen måste ha inombords, hoppas jag får reda på läget så min oro också ger vika.

Av ~ Ruth ~ - 24 april 2009 11:44

Håll ögonen öppna efter  lilla Sheltie tösen "Fiffi" på 10 månader  som försvann i går. Bor du i trakterna så håll ögonen öppna så att hon kommer välbärgat hem till sin ledsna och förtvivlade familj, Läs mera här

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards