~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under april 2012

Av ~ Ruth ~ - 30 april 2012 21:00

En fin valborgsmässoafton har det varit, dårligt med sol, mest soldis men riktig sommarvärme en bit över 20 grader. I dag har jag haft olustiga känslor över brasor likt alla andra år.


 


Bråte för brasan börjar man bygga upp på senhösten och det fortgår fram tills just denna dagen, olika små varelser tar gärna dessa högar som sin bostad över vintern, framför allt våra söta igelkottar, hur många har inte fått sätta livet till ikväll ? jag ryser av bara tanken, jag kan inte njuta av brasor därav, jag tänker för långt in i högen (är så rysligt känslig). Förövrigt har vi njutit av en fin dag.


Hmmm, blev en klagoblogg i dag också, men på ett annat sätt, men detta är mina tankar om dessa brasor. Förövrigt känner jag själv en förbättring av mina plågor, på tiden tycker jag.


Hoppas ni alla har haft en mysig dag och kväll, i morgon är det röd dag och 1:a maj då kan ni alla vila ut.

Kram på er alla.

Av ~ Ruth ~ - 29 april 2012 21:21

Ingen värme i dag heller, så iskalla vindar trotts varmt enligt termometern. Vi har degat inne hela dagen, Arne har mest sovit på soffan. Tur vi fick en trevlig dag och kväll i går, dom senaste 3 veckorna har varit pest. Var så matt när jag kom hem i gårkväll, detta tar kål på mig fullständigt.


Nu börjar Arne bli förkyld, är nog det samma som drabbade mig, ”har aldrig känt en förkylning så här” säger han, så känns det även för mig, helt olikt allt jag har varit med om.


Jag är långt ifrån frisk ännu, är så matt, hostar och snorar mindre, svettas och fryser om vart annat, har fortfarande lock för ena örat, så det är segt att bli frisk.

Pratade med en god vän och hon hade haft samma skit vid juletider, hon hade fått en svullnad bakom trumhinnan och var döv i drygt 2 veckor på båda öronen.


Det är bara jämmer och elände varje dag från mig nu, har ledsnat på det själv också, kanske göra ett uppehåll tills jag har något annat och berätta, men jag är så larvig, vill inte ha tomma rutor på min almanacka.  


Kram på er alla, har du inte orkat läsa så förstår jag dig, kramen får du ändå.


Av ~ Ruth ~ - 28 april 2012 23:17

Räknade alla knoppar på min Clivia i dag, det blev 80 st. på 6 stjälkar och nu har dom börjat slå ut. En Clivia skall stå trångt i sin kruka och sidoskotten som växer fram får sitta kvar. Jag har haft min i 5 år, har aldrig bytt jord, bara bytt till större kruka och då blir det ny jord omkring roten, har bytt kruka 3 gånger. På vintern står den svalt och vattnas lite då och då så den inte torkar ut, gör inget annat med den och då blir den så här fin.Sätter in en bild lite då och då så ni får följa den till full blomning.

 


I går cirklade Polishelikoptern över här ett par timmar, en dam hade varit bota ett dygn, hon hittades hon död, inga brottmisstankar bakom hennes död. Jag låste dörren i fall det var någon brottsling som var på rymmen från rättvisan, man vet ju aldrig vad som kan ske.

 


Vi åkte till Landvetter och dotterns familj på släktmiddag kl. 4 i em. Vi var 11 pers och bjöds på en underbar mat. Barnbarnet Alexander fyllde ju 20 år för en vecka sedan och det firades med familjen i dag. Glömde kameran hemma tyvärr så jag har inga foton att visa upp här. Vi var hemma vid 10 snåret i kväll och nu är jag helt slut.


Hälsar på er i morgon /

Kram och god natt !

Av ~ Ruth ~ - 27 april 2012 21:59


 


Tänk så mycket empati och värmande ord till tröst vi ger varandra på bloggarna. Något alla behöver så är det härliga vänner och det har jag verkligen fått här på bloggen, ni är alla så gulliga och rara, en ros till var och en. Riktiga vänner är som stjärnor man ser dem inte alltid, men vi vet att de alltid finns där för oss.

Så värmande ord när jag mår tjuvtjockt, kan glädja er med att det känns något bättre, men en bra bit kvar. Har beställt en massa kläder i dag via nätet, det måste vara ett tecken på ett bättre mående, eller så hjälper det mig på traven att bli frisk.


Vad är vänskap ?

**Tendensen att önska det som är bäst för andra.
**Sympati och empati.     
**Ärlighet, kanske i situationer där det kan vara svårt för andra att säga sanningen, särskilt   när det gäller att peka ut de upplevda fel av en motsvarighet.      
**Ömsesidig förståelse och medkänsla.      

**Förtroende för varandra (kunna uttrycka känslor - inklusive den andras handlingar - utan rädsla för att bli dömd), kunna gå till varandra för känslomässigt stöd.      

**Positiv ömsesidighet - en relation bygger på lika givande och tagande mellan 2 eller flera vänner.

Av ~ Ruth ~ - 26 april 2012 20:15


 


Hur kommer denna Clivia att bli om alla knoppar slår ut i blom. Det är inte mindre en 6 blomstjälkar (har haft 3 som mest förut). Den har stått svalt under hela vintern och vattnats sparsamt, nu står den på bänken i köket och har fått näringsvatten och lite extra pyssel.


Själv så mår jag liga uruselt även i dag, känns som att någon har borrat ett hål uppe i skallen och hällt ner en massa gojja och korkat igen. Lock för örat och snorar, att snyta hjälper föga, det tar inte slut ens för ett lite ögonblick, hostan håller i sig också. Fryser och Arnes långkalsonger har åkt på under jeansen i dag. Jag hoppas varje dag på en förbättring. En regnig och vidrig dag även ute.


Bara en liten lägesrapport.

Kram på er och tack för era gulliga kommentarer.

Av ~ Ruth ~ - 25 april 2012 22:42

Det var en riktig käftsmäll denna influensan som hoppade på mig, i går kändes det bättre, nu känns huvudet som en potta. Sedan i morse har jag haft ett konstigt lock i högre örat som vägrar släppa taget, det ger mig ett ständigt tröttsamt brus i huvudet. Tjock snor som jag inte kan snyta bort och djupa ansträngande hostattacker som nästan kväver mig.

Ja så risig är jag, hoppas detta är kulmen på pinan och att jag mår bättre i morgon. Skall skvalpa i mig lite hostmedicin och ta ett par piller och krypa till kojs. Orkar inte vandra omkring till er i kväll, men jag hoppas jag skall sprätta upp som ”gubben ur lådan” i morgon och då kommer jag.

Kram på er och GOD NATT !

Av ~ Ruth ~ - 24 april 2012 21:53

"Klickbilder"

              


Vädret var växlande, regn och uppehåll stora delar av resan. Tog några foton genom bilrutan, dimmigt och grått ock det återspeglas på bilderna. Har packat upp det mesta, resväskan tar jag i morgon, nu vill jag landa och ta det lugnt, det kommer flera dagar.

Kram till mina trogna vänner och besökare.

Av ~ Ruth ~ - 23 april 2012 22:55

"Klickbilder"

  


Så bär det hemåt till vårat andra hem. Har packat och grejat hela dagen trotts att jag fortfarande inte är så pigg. 

I morgon återstår det att tömma kylen och dammsuga, tvätta får gubben göra i sommar. Vi har haft härliga veckor här uppe även denna gången trotts lite snö, det har varit en besvikelse, men det kommer flera vintrar.


   

Detta är nog det sista vi ser av snön innan kommande vinter.

I morse vräkte det ner snöflingor stora som dasslock, men det låg inte kvar, det smälte på marken.

Får se om det kommer ett inlägg som berättar att resan har gått bra, men varför skulle den inte göra det ?


Kram på er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards