~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under mars 2013

Av ~ Ruth ~ - 31 mars 2013 21:55

det sker under påskhelgen när man inte är ung längre, detta har varit en riktig slapparpåsk. Nu är det bara morgondagen kvar sedan är det överstökat. Trotts helg så har jag dammsugit i dag, har man 4 hundar så blir det hårbollar lite över allt.

Har gjort en stor smörgåstårta i dag, den skall stå och få dra till sig tills på tisdag, då skall den garneras och ätas, skall bjuda några grannar på en godbit. Jag har funderat på, kan man frysa om det blir över, har du testat ?


   


Tog med mina 2 Streptocarpus eller kornettblommor som dem också heter, det hade börjat komma små stänglar med knoppar på dem när vi åkte hit, nu blommar dem för fullt. Bilderna tog jag för 3-4 dagar sedan så nu är det flera blommor en på bilden. Blommorna jag är mest rädd om följer alltid med hit upp.


Sist natt var det åter -19 grader, konstigt hur kylan kan hålla i sig, ser nu ut att bli något mildare temperatur ute till natten är bara -8* nu.


Må så gott och var rädda om varandra!

~* (((( ¸.))))*~




Av ~ Ruth ~ - 30 mars 2013 17:21


 

I natt kommer klockan att flyttas fram en timma och det går mot sommaren även om vi inte märker så mycket av den ännu.


       



Måste bara visa några påsk-bilder jag också, har inte så mycket pynt som jag brukar, men det räcker, påsken passerar så snabbt.


Gubben sitter nu och tittar på hockey och jag sitter här och äter chips och tar ett glas vin.


Gumman i snön utanför altanen är död, har inte rört på sig under hela dagen, väntar på att polisen snart kommer och jag måste erkänna mitt brott.  

Bilar som passerar bromsar in och kryper förbi här, förut var det en bil som backade, pekade, funderade, skrattade och tog kort.

Hoppas ni har en trevlig dag.

Kuckeliku från mig.
♥♪♫*¨*.¸¸¸¸.*¨*♫♪♪♫*¨*.¸¸¸¸.*¨*♫♪♥


Av ~ Ruth ~ - 29 mars 2013 22:59

"KLICKBILD"

 


En påsk-gumma har navigerat fel med sin GPS och hamnat i en snödriva utanför våran altan.

Säkert några av mina bloggvänner som hade tänkt att hälsa på mig, vem det är vet jag inte har ju inte sett er alla varken live eller på bild. Inte så mycket liv i denna stelfrusna kropp och hon ville vara ifred och vila sedan skulle hon åka vidare, oj så hon skämdes, ville inte ge sig tillkänna. Säkert så är hon borta i morgon, eller så knackar hon på och vill komma in i natt.

Skriv och berätta om din kvastupplevelse i går.


Har haft matgäster i em. sedan var jag till Gullan och tittade på Let’s dance, hon ville ha sällskap, vi hade det så mysigt. Vad gjorde gubben, jo tittade på hockey och då är han inte kontaktbar haha. Hälsar på er i morgon, är så trötter nu.

 

Önskar er en fortsatt fin påskhelg

Av ~ Ruth ~ - 27 mars 2013 23:04


  


Jag kvastar inte till Blåkulla i morgon, det är för långt och den bistra kylan sätter stopp för den färden, har ingen katt heller. Att åka så långt utan sällskap är inte min melodi, måste ha någon att jama med och jag är inte van att skrävla med mig själv. Att ta mig en jamare vore nog bättre för då kanske jag håller värmen, men då finns risk att jag tappar kontrollen och störtar.

       

Jag kommer att bara slöa på soffan i morgonkväll som mina hundar. Dem vet verkligen hur man skall slappa. Tycker denna bilden på Debbie är så härlig, fy om Nova skulle släppa en fisfjärt rätt i nosen på henna, synd då om lilla gumman.

Har varit en stund till Gullan i kväll och i morgon skall jag vara hundvakt till hennes hund Millie. Snön börjar bli väldigt porös och kornig så nu tar solen rejält på den, inom en vecka så är det nästan snöfritt i den stora hundgården tror jag. Förövrigt rullar dagarna på snabbt och vi bara slappar och njuter.

Kramen.


Av ~ Ruth ~ - 26 mars 2013 21:59


       


Min syster i Spanien skickade dessa foton till mig, tyckte dessa var lite speciella. En pytteliten kyrka med plats för 4 personer. Min syster vet inte så mycket om dessa små kyrkor, men tror att det är en kyrka för skyddsängeln ”Rosario”, alla städer har en egen skyddsängel. Denna ängel tas ut några gånger varje år och då går folket i ett samlat följe. Vet du något mera om detta så berätta för mig.

 

Vädret är strålande varje dag, ett riktigt härligt påskväder. Eftersom det går segt på nätet så tappar jag gnistan för att blogga, inriktar jag mig på att läsa hos er och kommentera några rader, man skall vara rädd om sina vänner och jag är rädd om mina.

 

Önskar er en fortsatt fin vecka.

Må så gott och var rädda om varandra!

Av ~ Ruth ~ - 25 mars 2013 23:07

Har nu min 3:dje layout för påsken, fasen inget blir bra, sitter någon timma och skapar och bara slänger det, men nu får den här stanna, påsken är ju så kort.

 

Lite bättre temperatur ute i dag, stundom så har solen kikat fram mellan molnen också, men isen på vägarna vill inte släppa, det saltas ju inget här uppe och det kommer mycket kyla underifrån, därav all is på vägarna.

 

Nätet är inte så snällt, det avskärmar mig lite från er mina nätvänner, trodde faktiskt att det skulle vara bättre i dag, men icke sa nicke.

 

Ingen vit älg har syntes till ännu, men jag har inte förlorat hoppet.


Tusen tack min vän Cina för påskpresenten, du är för snäller du gumman.

 

Kram på er alla.

Av ~ Ruth ~ - 24 mars 2013 22:55

Går inte att skriva här i kväll, vet inte om det beror bloggen, återkommer i morgon.

Kramen

Av ~ Ruth ~ - 23 mars 2013 19:55


       


Som jag förut har berättar så bor min syster med sin man i Spanien över hela vintern. Hon håller också på att rusta för Påskhelgen. Som jag förut har berättat så är hon så duktig på att skapa, så duktig och det finns inga gränser.


           


Fick dessa fotona som hon skickade i dag, hon håller på att jobbar med färgat ull för att tova påskägg, dem är så fina, har börjat pynta till påsk också.

Här är det så djup snö och att gå utanför vägarna för att hämta påskris går inte när man inga skidor har att tillgå. Har plockat några spröda kvistar som har blåst ur björkarna, med dessa grenar är döda, håller nästan inte att hänga något i dem. Påsk kommer det ändå. Har du påsk pyntat ännu ?

Snart börjar ”Fångarna på Fortet” skall göra mig redo innan det är dags.

Önskar en fin kväll.
Må så gott och var rädda om varandra!




Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards