~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 november 2008

Av ~ Ruth ~ - 4 november 2008 19:42

Dimman har legat tjockt här hela dagen och det har varit riktigt kyligt +1* och med denna fuktiga luften så har det varit genomträngande vidrigt. Ingen tur till torget i dag.Har inte varit så speciellt kreativ, funderade och gned mina geniknölar varma hur jag skulle kunna överlista skatorna för att inte äta upp småfåglarnas mat. Hittade 2 små backar som jag satte emot varandra, en lagom bred springa för dom små att smyga emellan blev det (trodde jag), men den jäkla skatan klarade tränga i genom sitt huvud, så nu har jag gjort springan ännu mindre, en och annan talgoxe har klarat att komma in för att hitta sig mat, flera har varit fundersamma och flyger i väg igen. Har hängt 2 krokar under taket för att hänga talgbollar i. Lilla pippizzar vad kan jag göra för er tro ? mina funderingar fortsätter, skall inte ge mig för dessa marodörer till fåglar, inte skammen skall dom få segra, men dom är inte lätta att tass med, burrrrrrrr !

Av ~ Ruth ~ - 4 november 2008 09:51

Blev inga flera rader i går som var tänkt. Fick 2 ny bekanta när jag var ner till torget i går. Köpte mig som vanligt ett stort rån med 3 glass-kulor och satte mig ner där för att äta upp den. Bredvid mig satt ett äldre par, och damen som också bar namnet "Ruth" beundrade mina pulsvärmare som jag hade på mig. Har ju förmågan att alltid knyta kontakt med folk jag inte känner, och har lätt för att samtala. Vi kom i ett samspråk som pågick i över en timma. Slutade med att jag lovade att sticka henne ett par, samma modell som jag hade på mig, garn hade hon gott av, men var oförmögen att sticka mera själv. Vi bytte adress och telefon nummer med varandra, så snart knackar hon nog på dörren och kommer tillsammans med sin man och en påse garn. Kändes som vi var bekanta sedan lång tid tillbaka, vi skojade och skrattade som om vi alltid känt varandra. Avslutade med en trisslott innan det bar iväg hem och vann 50 kr. Fick berättat för mig att man köper inte en ny lott för sina vinst pengar, dom går alltid förlorat. Jag stoppade ner vinsten i plånboken och kände mig nöjd och glad både över min lilla vinst och mina nya vänner.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards