~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under februari 2014

Av ~ Ruth ~ - 26 februari 2014 19:06


 

Hinner varken med Bloggen eller FB, jag stickar varje ledig minut. Har börjat med Poncho 2, denna gång i ett beige bomullsgarn (snart klar), kommer nog inte till att behålla den, får lägga ut den till försäljning när den är klar. Var på stickträff i går igen och mera garn följde med hem, nu lila och jeansblått, det kommer att bli ytterligare 2 ponchon, älskar denna modell, då kan jag matcha övriga kläder bättre.

 


I dag kom det en storleverans med fönster och en dörr, ledsamt så hade han räknat fel på antal fönster så han får beställa ett till. Jag har stora problem med att logga in på bloggen, likaså att komma in på bloggarna, är det flera som har det så?

 

En go’er ♥-kram till er alla.


 

Av ~ Ruth ~ - 22 februari 2014 17:03

En del ombygganden kommer att ske här framöver så det har planerats mycket hit och dit. 8 nya fönster och en ytterdörr kommer på onsdag.

Vårat hus är egentligen ett 2 familjs-hus och har 2 ytterdörrar, dessa skall bort ock det blir bara en som flyttas mera till mitten, vilket gör att det frigörs utrymme för att utöka toaletten mera. 2 väggar tas bort osv. Fy vad detta blir en jobbig period. Köket skall också göras om med ny inredning. Båda hallarna och kökets klinkersgolv rivs bort och ersättes med klickgolv, hoppas det dröjer, men tror inte det. Att bo på en byggarbetsplats med 4 hundar blir inte kul, men blir nog fint när det är klart.


 

Av ~ Ruth ~ - 18 februari 2014 22:45


 

Har varit på stickträff i Göteborg i kväll, det är ju tisdag. ( https://www.facebook.com/KnitPurlAb ) Snart klar med min poncho, bara avmaskningen kvar. Färgen på bilden är inte rättvis, den är ljus blyertsgrå. Lika fullt var det i kväll också, vilket underbart gäng vi är. Trist väder, grått och regn i dag/kväll. Skall nu se reprisen av Farmen som börjar kl. 23.

Natti, natti.

 

Av ~ Ruth ~ - 17 februari 2014 19:15

Har varit och klippt till håret i dag, sneddade luggen rejält, väldigt kort på högersidan och längre på vänster. Min lillasyster hade klipp sin lugg så, tyckte det var fräckt så jag apade efter. När jag kom hem så färgade jag det, nu är jag så nöjd med håret. Snart Farmen på TV4, mycket annat i kväll också, sticka dessa timmar är givet, kan inte sitta med armarna i kors bara.

Önskar er alla en fin kväll!

Av ~ Ruth ~ - 16 februari 2014 14:35


 

Vi har nog ingen frost i marken, allt väx till liv. I gårkväll såg jag 2 mördarsniglar, dock små men ändå. Daggmaskarna kommer upp ur marken på kvällen. 2 dygn nu med ca.+6-8 grader (8* när jag gick till sängs i natt). Stormarna viner omkring husknutarna, hade svårt för att somna i natt, hördes som att taket skulle lyfta av och fönstren dallrade oroväckande. Soptunnorna låg som käglor på marken både här och hos grannarna på morgonen. Nu börjar det komma regnstänk på fönstren igen. Nu skall jag ta mig ett riktigt varmt långbad med skum, blev svettig efter stafetten på Tv i dag, så duktiga skidåkare, åter ett guld, GRATTIS till våra pôjkar !

 

Av ~ Ruth ~ - 15 februari 2014 14:09


 

Vilken rysare det blev för tjejerna i Sotji i dag, Grattis till er som kämpade oss fram till GULD i stafetten, det första guldet i OS, inte ett öga var torrt, Calla åkte som en duracell-kaninn Finland tog silver himla kul det också. Norge hamnade utanför prispallen, ovanligt för dessa annars så duktiga åkare, tror det var vallaren Inge Glid’s fel, han testad nog med en ny skidvalla ”Sir-ap”.

Förlåt Norge för min ironi.

 


Jag stickar och stickar, men varven är långa, gillar vad jag ser hitintills, tror jag blir nöjd med detta projekt.

 

Av ~ Ruth ~ - 14 februari 2014 17:45


 

Har nästan missat denna dagen med alla hjärtans regnande uppvaktningar.

Vi firar aldrig denna dagen. Har varit upptagna med OS på Tv och knappt hunnit få i oss mat. Jag har stickat och tittat på Curling, skidor och hockey.

Riggade hundarna för en promenad, men vi kom inte mera en 200 meter, då fick vi springa hem, regnet piskade över oss, det har växlat hela dagen, så ostabilt.

 


Middagen blev en taco-paj, botten gjorde jag klar i fm. och den åts vid 6 tiden med ett glas vitt till.


 

Av ~ Ruth ~ - 12 februari 2014 22:59


 

Det blev en väldigt lyckad stick-kväll i går. Förra veckan var vi 22 tror jag, och i går var vi många flera, Susanne får nog köpa till flera stolar, vi var så många så vi fick sitta bakom varandra.

 


En duktig bagerska hade gjort så goda bakverk, 2 stora brickor fulla, jag tog nog 3 stycken tror jag, så mycket gott uppepå. Det blev sent som vanligt, men jag fick med reprisen av ”Farmen” på TV innan sovdax.

Ha det gott mina vänner ♥

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards