~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Vinter vid stugan och godis

Av ~ Ruth ~ - 29 oktober 2012 18:28


   

"Klickbilder som gör dem stora"


Fick bilderna på mejl från Arne kl.9 i morse han är i Värmlands stugan, da hade han varit ute och kört snöslungan och det hade då kommit 20 cm. Pratade med han åter för en stund sedan då hade det sammanlagt blivit drygt ca. 35 cm. och det skall fortsätta under natten och även i morgon.

Jag vill dit upp nu, detta är snö som kommer att få ligga kvar.

Här har det regnat och blåst fruktansvärt i dag, träd har fallit över vägar hörde jag på radion.


    


       



Har gjort mig nötchoklad, har fått dille på det igen, förra gången jag skulle sluta röka var jag helt tossig i detta, ni som var med då kommer ihåg att jag köpte 10 plattor varje gång jag var till affären. Vet inte varför detta triggas igång. Nu har jag köpt nyttig choklad med lite kolhydrater, smälte detta i vattenbad. Tillsatte lite kokosfett och massor med sötningsmedel, ren choklad är inte speciellt god, väldig stram i smaken,  hackade en påse hasselnötter och blandade i och det blev en god överraskning mot mitt begär, hoppas det snart går över.


I kväll kl.20 på 5:an så börjar den svenska "Polisskolan", även det nya programmet "Livet på andra sidan" kl. 21 på 7:an det är vad jag skall titta på i kväll.

 


 
 
lillis

lillis

29 oktober 2012 19:15

Så mycket snö ni fått vid stugan, förstår att du längtar dit.
Så mycket smarrigt och gott du gjort åt dig så sugen jag blir.
Ha en skön kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

29 oktober 2012 19:21

Så mycket snö ni fått däruppe i stugan!! Riktig vinter, må jag säga!!!! När dte kommit SÅ mycket, så blir den väl kvar över vintern.
Så mycket gott du har talagat, gottis, smaskens!!!
Önskar dej en fin fortsättning påå veckan!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

29 oktober 2012 19:29

Ja det är bättre med snö än regn här regnar det bara och kalla vindar.
Härlig choklad du gjort.Hur går det med sluta röka
Affe håller igen men kan inte sluta.
Jag hade väl bondtur att Campix passade mig Från första pillret har jag inte tagit i en cigg. tog en tablett varje morgoi tre månader sedan var jag säker på att inte börja igen.
Häller tummarna för dig min vän
kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

29 oktober 2012 21:34

Snö.... nej det får allt vänta. Kan vara det förutan. Men jag förstår att du gillar snön. När åker du dit? Inte illa det ser jätte gott ut.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen..se

 
BrittMarie

BrittMarie

29 oktober 2012 22:04

Oj, vad mycket snö det är vid stugan! Burr, burr. Vill du dit och pulsa? Kanske dina hundar gillar det också? Själv skulle jag bäst gilla chokladen :)
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Corina

Corina

29 oktober 2012 22:28

Ahh vad härligt med snö ;) Snöar hos mig just nu men tvivlar lite på att det ska få ligga kvar men vi får väl se. Hoppas att det får ligga kvar i alla fall. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 oktober 2012 23:54

Oj oj oj vad mycket snö. Vitt och fint, men jag tycker det är lite väl tidigt...
Om jag får bestämma så ska det inte komma nån snö alls denna vinter i alla fall inte där jag bor. Vissa saker kommer att bli så mycket enklare då :)

Den där chokladen ser väldans god ut. Jag är en riktig liten gottegris. Just nu har jag pippi på salta paddor, de är supergoda.

Ha de gott!
Natti Natti!
Kramisar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 oktober 2012 00:31

Du får ta åka dit till snön, kanske de går någon buss eller så får du ringa Arne å be att han hämtar dig. Här är de bara regn å åter regn trist så. Mums va de ser gottigt ut med chokladen, uha va ja blev godissugen.
Ha en fin dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

30 oktober 2012 00:44

Men vad det är orättvist...!!! Några ynka cm kunde väl vår herre har lämnat till oss!

Det ser riktigt gott ut, man blir ju riktigt sugen på en bit.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

30 oktober 2012 08:49

Oj vad snö det kommit i Värmland och nu förstår jag att du längtar dit.
För mig får detta vara men det vet du, det värker bara i kroppen av denna vita vara och kylan och jag vill inte ha ont.
Himmel vad gott det ser ut med dessa chokladbitar.
Regn och rusk hela dagen igår och nu på morgonen grått, disig och fuktigt.
Ha en fortsatt fin tisdag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

30 oktober 2012 09:36

Förstår att du längtar till Värmland, du som jag så tycker vi ju om snö och vinter, och så gotte sugen jag blev nu då ser så gott ut

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

30 oktober 2012 11:38

varför är du inte med däruppe i värmlandsstugan? det ser verkligen ut som riktig vinter, fast det vill jag inte ha
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards