~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av ~ Ruth ~ - 3 oktober 2012 23:29

"KLICKBILD"

 


Datorn som kom till huset via den oseriösa blir kortvarig här. Sonen Robin har suttit uppkopplat 2 kväller med fjärrhjälp mot min dator. Det är så många felrutor som kommer upp på datorn, det är ingen äkta program i den. Sonen har suttit i 6-7 timmar för att få rättsida på den. Har lagt in en äkta Windows 7 med kodnyckel som krävs, men han hade stora problem, gick in i programmet och grejade i timmar i olika filer, nu skulle dessa problem vara ur vägen, men det är fortfarande fel, rutan som jag visar i bilden kommer upp nästan varje gång den går ur viloläge. I morse starta den om 3 gånger för att konfigurera innan allt laddades upp och var klar. Datorn väsnas och jobbar inte lika frenetiskt hårt längre efter Robins hjälp.

 

Robin tror att har lagt in något konstigt på hårddisken, så nu får jag inte gå in för göra tex. bankärenden. Har beställt en ny dator ”HP” med stor kapasitet. Den kommer kanske till helgen. Detta blev en dyr historia. Tycker så synd om Robin som har jobbat så mycket och lagt  ner så mycket tid med denna datorn. Han är värd 1000 rosor och så mycket mera.

  

Arne åker upp till Värmland i morgon för älgjakt och huset där fylls på med Danskar till helgen, likadant varje älgjakt, ett glatt gäng som trivs tillsammans.

 

En regnig dag även denna höstdag och det skall fortsätta, inget bättre väder väntas förens på söndag.

    

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards