~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av ~ Ruth ~ - 21 oktober 2012 21:59

på gårdagens himlafenomen med det rödbruna och blänkande på himlen som förbryllade mig, du vet vad jag syftar på om du läste gårdagens inlägg. Läste på Aftonbladet i fm. om blodregnet som var laddat med sand från Sahara, som var på väg mot Sverige. Kunde det varit sådana moln ? vi fick inget regn som tog ner det mot marken, men varför det var ett ljussken så påminde om ett lätt norrsken ?

En trolig förklarning som jag har fått kunde vara ett solfenomen mot den röda sanden som orsakade fenomenet, precis som vid ett riktigt norrsken. Har slutat fundera på detta nu, får nog inget riktigt svar hur jag en vänder och vrider på det, men det är väll inte meningen att man skall veta allt här på jorden som sker heller.

    

Höstens alla fantastiska färger innan höststormarna blåser bort allt det vackra.



Jag kämpar varje minut med mitt rökbegär, många säger att det skall vara så enkelt att sluta, men inte för mig och många andra. På dessa 14 dagar jag har kämpat så har jag trappat ner till 1riktig cigg per dag, (16 cigg har det blivit under dessa 2 veckor) tycker det är en bra början, att sluta tvärt är inte ens att fundera på, det fixar jag inte, förut innan start så blev det ca.12 varje dag..


Skall berätta mera om min E-cigarett en annan dag när jag har kommit längre på min väg mot en rökfri kropp. Fortfarande värker det i hela kroppen, men det gäller att stålsätta sig.





     

Dem 2 första fotona är på pensionären Saidie. Bild 3 är: Rozzie, Debbi och Nowah.



Nu är det sista nattkissen för hundarna, det är mjölkvitt ute av dimma så ingen idé att titta upp i kväll.

        




Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards