~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av ~ Ruth ~ - 28 oktober 2012 19:01

Trodde jag kunde sova en timma extra i dag, men si det tyckte inte kroppen, vaknade den vanliga tiden och denna dag har känts så väldans lång. I natt sved kylan på öronen -8*, vad det var i sovrummet undrar jag, med öppet fönster så frös nästan öronen fast i kudden.

 

Något rännande i affärer blev det inte i går, vi var startade färden för sent, så det var stängt, men det går flera tåg framöver. Men maten som Patrik (min dotters man) hade gjort och bjöd på var en riktig 5:1a. Dem går också på LCHF så denna maten som han hade gjort gick inte av för hackor, startade med en krämig Jordärtkockssoppa med något grönt på toppen. Varmrätten var Filé på bädd av tomater och olika saker gjorda i ugnen, över hällde han svampsås, till detta blomkål som var riven med röd paprika och kryddor som var fräst i en stekpanna (kallas för blomkålsris) påminner om coscos, jädrans gott var det. Han är så duktig på matlagning.

Ledsamt nog så glömde jag kameran, hur kunde jag, den brukar alltid vara med.


   



Tog några kort innan avresan i går så du kan få se min outfit, 2 sorgligt dåliga bilder, men man kan inte ta foto med blixt mot en spegel, därav kvaliteten. Ett tråkigt inlägg i dag, har många tankar i mitt huvud, men dessa måste bearbetas först sedan slår jag till och rör om lite i grytan.



Många varma kramar till mina trogna vänner.

Av ~ Ruth ~ - 28 oktober 2012 00:23

Kom hem för sent, är så sömnig så nu kryper jag ner i sängen, återkommer i morgon. Hoppas ni har haft en trevlig lördag, för det har jag haft. Nu har jag backat alla mina klockor en timma, tänka sig att jag får sova en timma extra i morgon, vilken lyx, "tihi".

God natt !

 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards