~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Det blev ett klipp !

Av ~ Ruth ~ - 19 maj 2010 22:25

Hade ju tänkt att klippa mig i dag, men så tog jag åter fram saxen och skärkammen, så nu klarar jag mig någon vecka till, blev rätt nöjd på mig själv. En tuff sommardag, 26 grader inomhus trotts att altan + ytterdörr var öppen, ute 29 grader. Trotts sena kvällen 17 grader ute och 24 inne, blir svårt att sova i natt.


Trotts att jag inte var till frissan i dag så gjorde jag ett annat klipp då på Tradera. Denna så högt prisade ” FURMINATOR” helt ny, fick den för kr: 122:- ( i affären kr: 499:-). Har du katt eller hund så läs om detta verktyg under bilden, finns flera att bjuda på, fynda du också på Tradera.


  


FURMINATOR - Verktyget som alla hund och kattägare vill ha. Furminator reducerar fällningen bättre än någon annan borste eller kam.
Gör som mängder av professionella användare, skaffa en FURminator du också. Garanterat städnings, tids och hårbollsbesparande! Du kommer inte att ångra dig!


Denna annons är för en helt ny FURminator i originalförpackning för hundar, katter och Hästar.


Vill du slippa hund eller katthår på sofforna och i hela huset? Vill du minska hårbollarna och städningen? Prova FURminator , det unika verktyget för att ta bort lösa hår ur pälsen och minska fällning.


FURminator används och rekommenderas av professionella användare över hela världen, alltifrån trimmare till uppfödare och utställare rekommenderar denna produkt.


Verktygets unika egg, i rostfritt stål, tar tag i och rensar undan lös underull utan att skada friskt över- och stickelhår. Observera att furminatorn varken klipper eller skär, utan det drar försiktigt loss underull och lämnar överhåren oskadade och blanka.


Reducerar hårfällning med upp till 90 procent genom att avlägsna underull och löst hår utan att skada täckhåren
Fungerar utmärkt på alla lång- och korthåriga, fällande raser av hund och katt, även på kanin. Furminator reducerar fällningen bättre än någon annan borste eller kam.
Stimulerar den naturliga talgproduktionen, vilket ger en sundare hud och blankare täckhår
Reducerar antalet luftburna partiklar som orsakar allergiska reaktioner hos många människor
Minskar uppkomsten av hårbollar hos katter.

 
 
Anki J

Anki J

20 maj 2010 01:55

Jag är säker på att du kommer att bli nöjd med ditt köp. Köpte själv en sådan på samma ställe för några månader sedan och även en större till hästarna. Ett kanonbra verktyg!
Kram

http://www.jankils.se

 
Lena

Lena

20 maj 2010 05:35

Aha så du fixade till kaluffsen själv då,vad bra.Men så varmt det är hos dig.Här sitter jag och fryser när balkong dörren är öppen.Den grejen är nog bra att få bort det värsta hundhåret med.Usch jag skulle inte klara av hundhår som fastnar överallt.Därför är pudeln så bra som inte fäller.Men då är det ju mycket pälsvård istället då vilket inte är något för mina armar.
Ha en bra dag och må så gott!
Kramar

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

20 maj 2010 07:10

Tack för tipset om Furminator, ska skaffa en sådan.
Ha det gott i värmen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

20 maj 2010 19:11

Den verkar ju jättebra något att fundera på

http://bloggplatsen, se

 
Ammis

Ammis

20 maj 2010 19:30

Sådär brukar jag också göra, ta fram saxen alltså. Jag brukar säga att jag öppnar "Salong Ammis" ibland..he he. Men ofta blir jag ganska nöjd men nått besök till frissan får man ju göra ibland för att rätta till eländet. Visst är det härligt med värmen, men jag håller med, nu är det lagom. Ha en skön ljummen sommarkväll. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

20 maj 2010 20:55

Näe, jag har en sån men gillar den inte alls. Men kanske passar den till andra raser.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

20 maj 2010 21:49

Ja denna har jag fast lite mindre (blå) till mina katter! Och jag har oxå köpt min på tradera.
Det bästa jag har haft!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

20 maj 2010 21:50

Har funderat på en sådan manick som furminatorn är.Kanske man skulle prova en ???Får kolla på Tradra och lära mig hur man shoppar där.
Ha det gott... Kram Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

21 maj 2010 01:02

Visst är den toppenbra Ruth! Jag har inte ångrat mitt köp även om jag fick betala 225:- för min.
Vi har just kommit hem från Stockholm och när vi passerat Örebro mötte vi ett kraftigt åskväder och ett häftigt skyfall. Blev långa köer på motorvägen på grund av regnet.
Nu ska det bli skönt att sova!
Natti på dig!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

21 maj 2010 11:53

Jag har något liknande som passar till både hund och katt, jag köpte den på Adelövs marknad för ett par år sen och tycker den är jättebra till Abbe, Sigge fäller inte så därför har jag inte provat på honom än.

Varmt idag också, men nästa vecka ska det visst bli kallare.

Ha en riktigt bra fredag!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

21 maj 2010 13:14

Du har gjort rejäla klipp Ruth. Först klipper du dig själv och sparar hundralappar och sen denna grej på Tradera. Grattis !!! och tack för att du berättar.
Nu ska du har en skön fredag och helg vännen !!!
Stora kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 maj 2010 15:21

Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

21 maj 2010 15:59

Önskar er en trevlig Pingst

http://bloggplatsen, se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards