~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av ~ Ruth ~ - 17 oktober 2012 22:46

Inte här hemma i min varma lya men utomhus, det har varit så stora delar av dagen. Fy vad det knastrade omkring väggarna i natt, tyckte det var lite spökligt och skrämmande.


     



Hösten har kommit långt nu, med dessa vindar och några flera nätter med minus så blir höstens bild fullbordad med kala träd som står där som nakna siluetter och det kommer att se spöklikt ut i höstmörkret.

 



Snön låter nog vänta på sig ett tag ännu, men jag längtar och andra våndas. Visar en tavla jag köpte för ett tag sedan, varje gång jag tittar på den så får jag en längtan till Värmlands skogar med snö, men snart kommer jag dit, det blir euforiskt för mig.


   



Det är allt skönt och mysa till sig på kvällarna nu med ljus. Dessa ljusen är doftljus, dem ser inte alls så bra ut på bild eftersom ljuslågan är så långt ner i ljuset och syns inte så det ser ut som ljusklot bara.


Har svårt för att forma mitt inlägg i kväll, har raderat hälften, och skrivit om flera gånger, hoppas det kommer bättre dagar.

 




Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards