~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av ~ Ruth ~ - 5 oktober 2012 19:26

I dag kom min nya dator till ICA affären. En för stor kartong för att få med på cykeln så jag var tveksam om jag skulle kunna få med den hem. Med god hjälp av personalen så plockade vi ur kartongens innehåll inne på ICA-lagret, tejpade på den lösa bubbelplasten omkring hårddisken och då gick den ner i nätkorgen bak på cykeln och surrades fast, det blev en trygg färd. 

Övriga attiraljer var mera lättforslade, en mus + tangentbord, skärm följer inte med, sällan det gör det nu mera, men har 2 skärmar här hemma som duger gott. Får vänta med att installera den tills gubben kommer hem från Värmland. Som jag skrev förut så blev det en HP dator med ett ramminne på 4GB och hårddisken är på 1000 GB, har även HDMI- så jag kan koppla den till TV när jag tittar på datorns PLAY. Har aldrig haft en så kraftfull dator tidigare.


 


Det har duggregnat stort hela dagen och det fortsätter nu också. Hösten är här på riktigt nu, det har gått så snabbt från gröna blad till sprakande höstfärger på drygt en vecka, men ingen frost har det varit. Nu blir det en TV-kväll med mycket sång och musik, så klart ”X-Factor”. Hoppas ni får en trevlig kväll i soffhörnan.

Kram mina vänner.
 


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards