~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Ingen trevlig dag.

Av ~ Ruth ~ - 24 oktober 2012 20:00

"Klickbild"

    


Fortfarande kan jag plocka in blommor från rabatten.



Har varit till tandis och dragit en visdomstand som har krånglat i ett par års tid, den har suttit väldigt löst och har stundtals gjort väldigt ont när det har kommit skräp mellan tanden och tandköttet, men jag har lyckats fixa det. Sylvia (min tandläkare) röntgade hela käften, mätte fickor och tog tandsten, så billigt blev det inte. Har en kindtand i underkäken som jag har samma problem med. För några år sedan hade jag stora problem med tandlossning och gick då hos Odontologen på Sahlgrenska under ett års tid. Tänk så viktigt det är med bissar i munnen, men ack så dyra dem är i drift när det jäklas.

Har bara haft 2 visdomständer i min mun och båda är nu borta. Nu är jag inte vis längre bara ett dumhuvud, får försöka att anpassa mig till min nya situation.

    

 
 
Gun

Gun

24 oktober 2012 21:43

Ja du hos tandläkaren blir det sällan billigt:) och inte roligt att gå till. Brukar göra ont!
Ska redan krypa ner i sängen jag gäspar i ett och ögonlocken känns tunga.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 oktober 2012 07:03

Ingen trevlig dag du haft hos tandläkaren tycker synd om dig och skit dyrt är det oxå för den delen.
Vacker blomma du plockat in
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 oktober 2012 07:26

Usch då det var inte roligt att läsa.
Dyrt att gå till tandis är det.
Hoppas du inte har haft alltför ont i mun inatt utan kunnat sova.
Tänk att du har blommor kvar det är ena stående.
Men du är ju en fena på det mesta.
Ha en fin torsdag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

25 oktober 2012 09:00

Det där lät inget vidare. Att dra ut tänder gör ont. Mina visdomständer ställde till det för mig när de kom, och innan jag var 20 år var alla fyra borta. Och för ett par år sedan försvann ytterligare en tand ur munnen, den sprack hela vägen ner till roten, gick inte att rädda. Så bort med den, har nu en glugg där den en gång satt :)

Ingen ny lägenhet än. Men det kommer. Jag har varit i kontakt med en ny hyresvärd som har lite hus utspridda runt om i stan. Får se vad det leder till. Ja, jag bor väldigt fint där jag bor nu. Har inte långt att gå när jag ska till centrum, eller om jag vill till stadsträdgården. Nära är det till skogen också. Skulle gärna bo kvar, men så som den hyresvärden är som äger huset så går det inte längre. Har bott här alldeles för länge redan. Jag är sådan som vill och tror att allt ska ordna sig till bästa, men den här gången gjorde det inte det. Så jag väljer att flytta, blir bäst så. Detta hemmet känns inte längre som mitt, jag vantrivs.
Ha de gott!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

25 oktober 2012 09:32

Det är mörka slöjor av moln som gör att månen ser lite oskarp ut på första bilden. Efter ett par minuter hade de försvunnit och både månen och himlen ändrade färg :)
Ha de gott!
Kram

http://airams.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

25 oktober 2012 10:50

hahaha - jag tror nu inte att visheten sitter i visdomständerna :) så du har säkert visheten kvar ändå :) vilken fin bukett
Sv: tack vännen, du är snäll
bamsekramar och en fin dag till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

25 oktober 2012 16:49

Undrar varför det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren? Det kostar en mindre förmögenhet var gång.

Underbar bukett med blommor!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

25 oktober 2012 17:44

Fina blommor du satt in, ja allt kostar pengar, kom några snöflingor förut så nu vet vi vad vi har att vänta på

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards