~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Lördag är slödag !

Av ~ Ruth ~ - 18 oktober 2008 10:30

 
Tarraz-ponken får visa upp sig i dag för er, mammas gulleponke !


En frostig natt har det varit, dock lindrig - 1.5* nu bara 4,7+ så det är en kylig förmiddag, en regnskur har det redan uppenbarat sig i dag. Har inte kommit i gång riktigt ännu denna lördagsmorgon. Tittade på mina fina rosor ute, nu mår dom inte så bra, inte dom övriga blommorna heller. Endast Tagetes står der stolt och lyser trotts kylan. Skall till torget och inhandla några krukor med ljung och rensa ur lådorna på altanen i dag om vädret håller. Tog in en liten Fuxia för ett par veckor sedan, blommorna har levt ut och det är 3-4 nya knoppar i varje topp och alla blad finns kvar, kan den klara vintern inomhus i köksfönstret tro, det vore kul. Så glad jag är för mina egensydda affärskassar, dom rymmer så mycket, så det kanske blir ett par till under dagen så min man kan ha i bilen, då får vi 2 var det är bra. Förövrigt inga planer för dagen, får se vad det blir, rätt så lugnt vill jag tro.


Återkommer senare i em. Ha en fin dag utan regn och rusk !

 
 
medresenärskan

medresenärskan

18 oktober 2008 11:06

Nu klampar ho in igen den häringa Medresenärska ... Trodde jag kommit till fel blogg när jag fick se de här urcharmiga vovvarna men så kom jag på att du har ju såna också. Jag har suttit en stud och begrunat dem ...

Dina kassar var ju så ursnygga och att ha rejäla tygkasar är fantastiskt bra när man handlar mycket. man liksom lita på dem. Jag köpte ett par på ICA Oxen i Mariestad för 15 år sen som vi har i bilen och de är perfekta att ta till när man stannar till vid större varuhus och man vet att det kanske blir inhandlat både det ena och andra ... Med andra ord: Sy två till Arne också.

Strålande väder var det här förut men nu har det mulnat på och TV:n lovar inget bra framöver. MEN vi kan ju njuta av annat då !!!
Kram på dej och ha en bra lördag vännen!!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

18 oktober 2008 11:08

God förmiddag! Ja idag var det kallt, 2 grader vid nio-tiden hade jag. Nu står termometern på 9+. :o)

Ha en skön helg. Kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

18 oktober 2008 11:17

Så härlig han ser ut din Taraz!
Har planerat in bad på mina töser idag. Får se om det hinns med.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

18 oktober 2008 11:49

Va fin han har blivit Taraz,, inge roligt nu när kylan kommer brrr.
Håller på att ladda upp för en dejt ikväll ;)
Kram Madde

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

18 oktober 2008 12:20

En vacker gosse mammas Tarraz.
Vi har också haft frost i natt och morgonen var riktigt kylig. Så jag överlämnade morgonpromenaden åt älsklingen istället. Under tiden så passade jag på att städa av.
Men resten av dagen är ledig för att inte göra mer än det som känns trevligt. Solen skiner så det lär bli utevistelse nu när det börjar bli lite varmare i luften.
Ha en skön dag

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Carro & Latte

Carro & Latte

18 oktober 2008 13:55

Men kära Ruth, tack för din kommentar:-) Men jag tror du uppfattade inlägget lite fel... vi ska inte sluta blogga, än. Vi tycker det är så kul, och kommer att fortsätta! Men däremot kanske vi inte hinner att skriva så mycket på varje inlägg, läxorna tar ju en del av tiden... Vi skulle inte kunna sluta med bloggen, de bästa kommentarerna får vi från dig, och det är bland det roligaste som händer på dagarna, ska du veta:-) Du är ju en sådan smart person, och det är ju inte konstigt att du är så älskad av så många... Det roliga är ju det att första gången du skrev en kommentar till oss, så tyckte jag att du verkade så snäll och sammankopplades genast med en av mina favvoraser: cavalieren! Därför var det ju så konstigt när jag väl kollade upp det, att du var uppfödare av rasen också! Det blir definitivt en cavalier här i huset någon gång i mitt liv. Synd att du bor så långt ifrån bara... Men jag får alltid en extra-kick varje dag när jag går in på din kennelhemsida och ser dina underbara vovvar... Och det skadar ju verkligen inte när du sätter in bilder på dem i bloggen också...! Tarraz är så underbart söt, det var det vi i alla fall ville komma till. Oj, nu blev det en lång kommentar, men nu har jag och Latte skrivit av oss! Ha en trevlig helg och glöm inte "Svensson, Svensson" ikväll!

Kramizar

//Carolina & Latte

http://latte

 
agge

agge

18 oktober 2008 15:19

så söööt....Vi har också haft frost inatt. Dagen är solig...ett underbart väder.

http://agges.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

18 oktober 2008 15:22

Vad fin Tarraz ponken är förstår att matte är stolt över honom
Ha en bra lördag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

18 oktober 2008 15:23

GO kille!!
Nu har rusk vädret kommit hit men det är gott att vara inne och fixa.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Stinalill

Stinalill

18 oktober 2008 22:06

Vilken vacker färg det är på den vofsingen!! Påminner lite om min sons hårfärg, när han växte upp! Jag skulle inte alls ha något emot att ha samma hårfärg själv!
Natti, natti

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

19 oktober 2008 09:21

Ja han är ju för söt denna lilla charmknutte förstår att det är mattes gosse.
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards