~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av ~ Ruth ~ - 22 oktober 2008 23:43


För er som inte vet vem "Hildur" är kan jag berätta att den har man när man städar och dammar, sätter den på handen. Sitt namn har "Medresenärskan" gett denna hjälpreda (hon ger ju allting namn när dom inget har :-) Hon beskrev sin "Hildur" så kärvänligt och rosenrött när hon köpte sin, så vi är nog många som hakade på den nya städtrenden. Gerty skickade en sådan hjälpreda till mig och nu skall den utvärderas. Jaaa, du Resenärskan håller den inte vad du lovar så får du på moppo :-)

Har du inte besökt Medresenärskans blogg så gör det, hon har många roliga berättelser från sin ungdomstid och mycket läsvärt för övrigt, du ångrar dig inte. Glöm inte hennes omröstning, det gäller namnförslag till hennes nya dammsugare "L"...


Den 22 oktober för ett år sedan satte jag in denna roliga pippin på min

blogg här, den håller än i dag !

Av ~ Ruth ~ - 22 oktober 2008 13:04

Kan börja med att ge svaret på förra inläggets gåta: Sveriges nationalfågel är "Kaffegöken" "Ler". Inget rätt svår så jag kunde inte skicka ett pris i form av en flaska och ett paket Gevalia.



Gulliga Gerty har gett mig en "Hildur" som kom på posten i dag, ditt goda hjärta är guld värt, så nu har även jag också en sådan hjälpreda, hoppas hon håller måttet ;D



I går åt jag "potatis / purjo soppa" som hon hade med till mig tillsammans med ett par ostmackor, mättsamt och gott. Gerty har varit kokerska, så det här med att laga mat är hon en mästare på, hon vet hur man blandar och ger.



Gerty ringde mig med sin mobil i dag, åter har åskan varit på besök där i natt, ryser över hela kroppen.Den 11/7 2000 drabbades dom och huset övertändes och gick inte att rädda, efter det bodde dom i husvagn, tror dom kunde flytta in till jul , men mycket återstod, bara känslan att komma från husvagnen var enorm. Åter har åskan ställt till det, men inte så drastiskt,  (hur är det möjligt ?) Tror hon själv kommer att skriva om det i sin blogg (om hon orkar). Många tråkiga minnen rullades upp igen för dom. Man tror inte att samma familj skall drabbas två gånger, hoppas det monteras in åskledare efter detta här nu. Fällde faktiskt tårar av medlidande, förstår hur det kändes för dom i natt, denna panik som utbröt med att få ut hundarna osv, vidrigt !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards