~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av ~ Ruth ~ - 18 oktober 2008 22:52

Hinner tamigsjuttongubbar inte med bloggen och andra göromål i dag. Hur göra för att förlänga dagen/kvällens timmar, kanske ta Tobbe trollkarl till hjälp, eller Hedvig i sagan som bara vickar på sin långa näsa så utförs arbetet som en oljat blixt. Håller i gång hela tiden trotts det så blir inte hälften gjort av det jag har beslutat mig för, sanslöst knasigt.



Damma i vardagsrummet var mitt mål. I matrummet står en gammal orgel, sätter mig där och spelar en timma, då kommer jag att tänka på ett foto som jag vet att jag har och börjar leta efter det, hittar det efter ett par timmar. Men hittar en massa andra foton också som jag inte har sett på många år, sätter mig i soffan, drömmarna för mig åratal tillbaka i tiden.



På en bild har jag tagit kort på en blyertsteckning som jag gjorde i 30 års åldern. Då kommer jag på att jag skall ha flera teckningar i en pärm som skall ligga i en kartong i källaren, kunde ju vara kul att kika på dom igen. Letar ett tag och hittar den mellan några böcker, då kommer tankarna "undrar om det finns någon egenskap kvar av detta, kålkritorna är kvar, har en plåtlåda med olika pennor i olika grovlekar och hårdhet. Hämtar ett rent papper och börjar rita trevande vid köksbordet, men ger upp efter en ½ timma, och röjer bort skiten.



Hmmm, skulle inte jag dammtorka ? då hade klockan redan sprungit i väg med flera timmar. Då var det dags med middagen både för hundarna och mig. Sedan 3 långa telefonsamtal på raken, vipps så var det dax för "Stjärnor på is", på den vägen har det gått hela dagen. Kan du känna igen dig, eller är jag ensam med detta tids slöseri? Håller i gång hela tiden men spårar ur till höger och vänster så det som skulle göras blir inte gjort, helt sanslöst...

Sov sött och gôtt.


Av ~ Ruth ~ - 18 oktober 2008 10:30

 
Tarraz-ponken får visa upp sig i dag för er, mammas gulleponke !


En frostig natt har det varit, dock lindrig - 1.5* nu bara 4,7+ så det är en kylig förmiddag, en regnskur har det redan uppenbarat sig i dag. Har inte kommit i gång riktigt ännu denna lördagsmorgon. Tittade på mina fina rosor ute, nu mår dom inte så bra, inte dom övriga blommorna heller. Endast Tagetes står der stolt och lyser trotts kylan. Skall till torget och inhandla några krukor med ljung och rensa ur lådorna på altanen i dag om vädret håller. Tog in en liten Fuxia för ett par veckor sedan, blommorna har levt ut och det är 3-4 nya knoppar i varje topp och alla blad finns kvar, kan den klara vintern inomhus i köksfönstret tro, det vore kul. Så glad jag är för mina egensydda affärskassar, dom rymmer så mycket, så det kanske blir ett par till under dagen så min man kan ha i bilen, då får vi 2 var det är bra. Förövrigt inga planer för dagen, får se vad det blir, rätt så lugnt vill jag tro.


Återkommer senare i em. Ha en fin dag utan regn och rusk !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards