~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av ~ Ruth ~ - 30 oktober 2008 23:18

Har ni hört Göteborgs Greta 93 år, världens äldsta rapp-artist. Nähä förstod det, så här kommer hon och rappar för dig :-) Är hon inte störtskön våran krutgumma !



Åter en dag har tagit slut, vart tar alla dagar vägen som blir för brukade, blir dom bara till luft ? Har jag bara varit luft i alla åren som jag har förbrukat av min tid här på jorden, jobbat och stått i, känns väldigt meningslöst och förbryllande. Har fått i dag stryka klart all min tvätt och känner mig väldigt nöjd, hatar det, i morgon blir det att tvätta igen, så meningslöst. Har dammsugit och dammat, plockat och grejsat, inga foton i dag som jag skall terra er med. Nu regnar det och det är +3* ute, en rå och kylig natt-luft. I morgon skall jag plocka undan alla kläder och skor som inte hör hemma denna årstid, nu får dom vila till nästa vår (om jag kommer i dom då ?) mycket kan ske fram till dess, smarrig jul, påskmat och godsaker brukar sätta sig lite varstans och kommer hastigt, man fattar inte varför det skall behöva bli så, man får inte vara en riktig livsnjutare utan att straffas. Vad fasen, varje dag blir ju till luft likt förbaskat, så vad gör det om 100 år.


God natt och sov sött !

Ny Sifoundersökning, tyck och tryck !

Av ~ Ruth ~ - 30 oktober 2008 11:01

Har en fågel som käkar bären i Idegranen, tror det är en Koltrast, är inte det en flyttfågel ? Idegran är ju mycket giftig, men tydligen inte för fåglarna. Har varit frost här i natt, nu +3* så det är kyligt ute. Har precis hämtat en stor korg med kläder som skall strykas, först blir det dammsugning, dax att sätta i gång så inte hela dagen går till spillo. Återkommer senare.

Ha en fin dag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards