~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

En blommornas dag

Av ~ Ruth ~ - 21 maj 2011 20:19

Inte klokt hur det skall blåsa kyliga vindar varje dag och regnsmockan hänger i molnen, men den har inte släppts fri som tur är. Har planterat mina små fjuttiga växter i 4 amplar i dag, inget att visa upp förens dom har växt till sig och det vet jag att dom gör. Har toppdressat och gödslat med kogödsel på dom perenna växterna ute, så nu jädrans skall dom skjuta i höjden och ge färgsprakande blommor.

Nu skulle jag inte kunna böja mig för att göra trädgårdsarbete, åt på tok för mycket, friterade laxbitar med kokta morötter och färsk sparris samt broccoli  + smält smör, jag bara älskar fisk, jisses säger jag bara hur kan min mage få plats med allt jag lastade in, nu straffar synden sig.  

Nu är det TVn som gäller, ”Kvällen är din” (eller min, hur man ser det) ett toppenprogram jag inte missar.

Ha en mysig kväll ni också.

Kram.

 
 
margus

margus

21 maj 2011 21:22

Jisses vad flitig du är! Du är väl värd en egen kväll framför tv:n. Ha en trevlig helg!

http://margus.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

21 maj 2011 21:24

Ruth,du är omöjlig på att göra fina framsidor på bloggen. Är så arg att jag inte kan lära mig detta.Men,men ,man kan väl inte lära allt heller.
Fisk är bara så gott,men jag äter nog på tok för lite av den varan.
I kväll har det inte blivit något tv-tittande förutom danstävlingen. Har haft fullt upp med att leka med lille Hugo idag så nu är gumman trött minsann.
Ha de gött. Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
calma-s

calma-s

21 maj 2011 23:24

Hej på dej
Oj då,du jäser i magen eller *L*
håller med fisk är såååå gott,kan äta massor
Håller med Maggan,så fint du har på bloggen,jag kan inget och det tar väl till min 80årsdag att lära,man ska ju ha särsklit program o allt hmm
Önskar dej allt gott,
Jag såg programmet,det är sååå bra
Kram från Calma:=))

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

21 maj 2011 23:26

Hei på deg. Nei så fin din side er blit nu, ja du får det til grattis. Jeg har ikke vert på føre nu har jobbet i hele dag , nu er jeg ferdig med all vask i alle rom. Og så har jeg som du vert ute og jobbet med blomsterne, men det er kalt. Og så har jeg etter det vert på hytta har hat besøk der til nu, kjempekoslig er det der. Kommer snart noen nye bilder. Ville bare gi nattaklem til deg.

 
Cina

Cina

22 maj 2011 09:36

Även jag ser på det är ju ett kanon program och mycket tårar blir det. Är lite blödig av mig.
Fisk försöker vi äta 2 ggr i veckan iallafall det är bara så himla gott. DEn kalla fisken jag brukar göra måste du ju kunna äta som LCHF eller hur?
Soligt och fin både igår o idag verkar det oxå bli en fin dag. Men igår blåste det nästan storm.


Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

22 maj 2011 10:01

Vad du grejar och står i. I dag så blåser det inte lika mycket som i går och det är skönt
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 maj 2011 10:01

Vilken fin header:))Vad du är duktig som kan göra sånt där.Fisk jaa det gillar jag med.Och du jobbar på som bara den fortfarande:)
Ha en fin Söndag.
Kram!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
agge

agge

22 maj 2011 11:22

Så härligt att att få njuta av all växtlighet under våren o sommaren...

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 maj 2011 14:07

Men vad gott det låter, det som du har ätit =D Jag älskar lax i alla de former och fasoner - fast inte rå som i sushi förstås.
Tänk, idag har vi det kav lugnt nu på eftermiddagen, men det har blåst och blåst hela veckan. Regnet hänger i luften, men ännu har inget kommit ner.
Men den go'a omvårdnaden kommer dina blommor att växa och frodas och glädja både dig och omgivningen. Visst är det en fantastisk tid vi är mitt uppe i och har framför oss några månader nu!
Varma kramar och ha en fortsatt fin dag!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards