~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av ~ Ruth ~ - 21 oktober 2008 18:24

Nu fungerar mina tangenter (nästan) som förut, några går trögt att trycka på men skriver jag duktigt så måste det väll lossna helt till slut. Mellan-stegsknappen (den långa) fick jag kämpa rejält med, varje gång jag tryckte ner den så förblev den i bottenläge, fick lyfte den med en kniv, efter ett 30 tal lyft så kom den upp själv, den är trög fortfarande men tror den bättrar sig med tiden (är född optimist :-)


Förresten ett litet tipps om hur du enklast får bort dammet mellan knapparna, det brukar vara ett problem. Att dammsuga med borsten, ger inte full effekt, fukta en örontopps är skitjobbigt. Köpte en sådan dammvippa som var så poppis att damma med på 90-talet som har regnbågsfärger, för att få den riktigt statisk dammsug den med borsten på, sedan 2 drag över tangentbordet, det blir inte ett dammkorn kvar. Den jag har är så stor så jag skall försöka att hitta en mindre också som blir mera lämpat för detta ändamål.


Jäklar (förlåt) nu måste jag fram med kniven igen för stegknappen fastnade schitt, så nu fungerar den. Funderar på att köpa ett tangentbord som kan spolas av under vattenkranen, men dom är väldigt dyra, kanske fyller jag år en dag i mars, önska kan man alltid och även hoppas med.


Nu skall jag ta mig en bit mat sedan vandra runt och se vad ni har haft för er i dag. Klockan 20.00 skall jag se på TV3. SOS..... 

Av ~ Ruth ~ - 21 oktober 2008 11:45

Knappar med X är kaputta knappar..


Jisses anåda, här sitter man och skall försöka hälsa er alla en god förmiddag, och tangentbordet bara strular, knappar fastnar i bottenläge. Varför gör dom så ? jooo som säkert flera av er har råkat ut för så tar man med sig någon form av dryck när man sätter sig här, i mitt fall så var det kaffe med mjölk i gårkväll. Skvalpade ut över tangentbordet, men var snabb som attans att vända upp och ner på det, skakade och torkade, men allt går ju inte att få upp. Under natten så torkade dessa små knapparna och fastnade i bottenläge när jag skulle skriva, har suttit och petat med en kniv för att lyfta upp dom, nu är det bara 2 knappar som strular. Den ena används inte så ofta, men mellanstegsknappen går inte, får flytta med dom 4 pilarna. Regn och grått även i dag, så vad det blir för aktiviteter vet jag inte, återkommer efter att jag har fått fixat skrivbordet.


Ni kan ju klura på vad Sveriges Nationalfågel heter under tiden och skriva erat förslag. Ursula och Yrsa har namnsdag i dag, känner ingen med dom namnen gör du ? är inget vanligt namn i dag, eller är det, det ?

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards