~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Jag har alltid pippi :-)

Av ~ Ruth ~ - 21 maj 2013 20:28

"Alla bilder är klickbilder och förstorar"

   


För dig som inte har sett mina foton på Facebook så visar jag dem även här.

Under denna skorstenskåpa bor familjen ”Kajor”  men fiskmåsarna sitter ofta där och oroar familjen som ruvar på sina ägg/ungar ?, fin utsikt omgiven av det blomande trädet.


      



”Småfåglarna” då gråsparven, blåmesen och talgoxen matas fortfarande med solrosfrön och det går skytteltrafik där från morgon till kväll, ser nästan ut som dem har ungar som behöver matas. Det långa röret räcker i ca. 5 dagar, får köpa 5 kg. till det hjälper dem med matningen.


Kajorna tigger på sitt set, dem får bröd och havregryn, dem är många så det går åt vill jag lova, men älskar man fåglar och djur så offrar jag mig, även om det blir fågelskit som får tvättas bort i parti och minut.

Nu regnar det rejält här, bara inte den utlovade åskan kommer så är jag nöjd.


 Ha en fin kväll mina vänner.




 
 
gun

gun

21 maj 2013 21:46

Oj vilka finna pippin du har.
Men det är inte kul när de sätter igång och
snattrar tidigt på morgonen!
Åska hade vi i morse men det ser oroväckande ut nu med!
Du får ha en fin kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

21 maj 2013 23:39

Jag är inte med i Facebook så jag är glad att du visar dina bilder här.
Superfina på pippisarna, sista bilden på kajan är ju helt suverän. Gillar den massor.

Jag skulle aldrig betala för att se varken Ralf Gyllenhammar eller Yohio, men det bjuds gratis på torget då får man ju gå fram och kolla :) Har bokat biljetter till konsert med Louise Hoffsten i Karlstad i slutet av juli idag. Hon är värd att lägga pengar på :)

Ha de gott!
Natti Natti! Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

22 maj 2013 00:52

Ja visst är det roligt med fåglar...vi tog en promenad i skogen förut och då var det mycket fågelsång som jag fick njuta av.
Dom där pantersniglarna har jag sett bra då får dom leva om dom dyker upp här.
Ha de gott/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillisl

lillisl

22 maj 2013 06:35

God morgon!
Just nu så vräker regnet ner hos mig.
Visst är det roligt med fåglar, hängde ut mat på balkongen åt dom förut men grannen som bor under nig klagade så jag har slutat att mata dom.
Många fina foton du visar
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

22 maj 2013 08:07

Underbara bilder och tack för dem. Jag njuter så av att se och höra om djur och natur som du säkert har märkt. Ser att syrenen är i knopp hos dig. Fågelfrö det ger vi inte nu för de får lära sig att leta själva *ler*. Hade besök inne igår av svalor. Två flög ut och en fick jag släppa ut. De kanske skulle bygga bo inne ... så går det när ytterdörren är öppen/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

22 maj 2013 08:52

Under vår och sommar får allt fåglarna fixa käket på egen hand, lite riskfyllt att mata dom när det är barmark med två katter på gården. Stryker med en och annan ändå under barmarksperioden kan jag ju säga. Fina bilder ! Kram.

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

22 maj 2013 11:12

vilka fina pippin :) jag tycker om kajor
Sv: jo, jag har auto på kameran men jag hade velat zooma och få en närmare bild på ekorren :) det var det jag inte hann med riktigt
lyktan är väl ungefär 15 - 20 cm hög, så så liten är den inte, synd att du inte hittade någon
kramar och ha en bra dag nu

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

22 maj 2013 11:37

Så flin du er som verner de små og store, du er et godt menneske du. Som du ser på Facbook er vi innesperret av vann, kommer ikke noen steder, det regnet 76 mm på et døgn. Veien er helt ødelakt samt broen over Nistillen like ved huset. Mater også fugler hele året.
Klem fra innesperredet Liv

 
primrose

primrose

22 maj 2013 12:52

Har inte facebook så jag är glad att du visar dina mycket vackra foton här! ,-)
Jag älskar också fåglar och matar, mest under tiden oktober till slutet av april.
Men vissa av skatorna, kajor och en kråka kommer ibland och vill ha mat, då får dom förstås ,-))
Ha ha inte blev jag ledsen heller, tycker det är bra att du skriver som du tycker förstås!
Det är ju det som är meningen.
Annars är det ju inte kul, så van att det tycks olika om det jag gör, det är ju bra det!
Ha det fint, nu ska jag ut med mina två godingar, så himla glad att den här fina lilla killen hamnade hos oss, det är hund nr 6!
Vi har haft sån tur med alla våra hundar, så härliga allihop, friska och dom har alla blivit gamla! ,-)
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards