~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av ~ Ruth ~ - 25 oktober 2008 19:59


Nu är jag riktigt villrådig, på flera bloggar står det att det är i natt man skall vrida tillbaka klockan, på min almanacka står det söndag, vad är rätt ?  Jag kanske missar att få sova en tima extra i morgon, och det vill jag då raktes inte. Tänk om man kunde få flytta hela tiden tillbaka 20 år, nää då bara en fjuttig timma får vi och vad ger det ? Man förlorar mer tid när man försöker vinna tid. Om tid är pengar lever vi alla över våra tillgångar, så är det..


Har varit på Apoteket och köpt avmaskningsmedel till mina hundar 500:- fattigare, varför skall allt vara så förbenat dyrt, skulle vilja ha det roligare för dessa kronor.


Trevligare blev det sedan mot eftermiddagen då kom lilla Bernamis Iriz O'Nellie  från sommarens valpkull, hon hade varit på utställning och blev Bir med kanon kritik, riktigt roligt GRATTIS !


Nu skall jag mysa till det i min stol och titta på TV "Stjärnor på is". Var en snabbis ut med hundarna nu, ½ storm blåser det..


Ha en mysig kväll ni också med eller utan skrillor !

Av ~ Ruth ~ - 25 oktober 2008 00:03

Frossade i äppelpaj igen i går kväll, blev så sugen på något gott, och den här är den godaste som finns. Testa gärna, den är knäckig och mycket enkel att göra, låt den förgylla som efterrätt när söndagsmiddagen har avnjutits, den blir en favorit...


  • 6 äpplen (ca 800 gr)
  • 150g smör eller margarin
  • 3 dl havregryn
  • 2 dl socker
  • ½ dl ljus sirap
  • 1½ dl vetemjöl
  • 3/4 tsk bakpulver
  • 2 msk mjölk

 Sätt ugnen på 175*. Smält smöret i en kastrull, dra den från värmen. Blanda alla ingredienser i en bunke och häll över det smälta smöret, rör i hop smeten.

Skala och kärna ur äpplena, skiva rätt så tunt, lägg dom i en smörad ugnssäker form (inte för liten), fördela smeten över.

Ställ in formen i ugnen i ca 35 min, eller tills pajen är gyllenbrun och knäckig.

Låt den svalna lite, servera med glass, vaniljsås eller vaniljvisp, njut av det goda !


Testa gärna med en och en halv sats av smeten över äpplena, älskar det krispiga täcket.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards