~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av ~ Ruth ~ - 8 oktober 2008 00:15

Lilla pojken fick en rejäl genomgång av päls och kloklipp, har blivit lite eftersatt i pälsen när det under en längre tid har varit löptikar i huset. Gudskelov så är det över för denna gången, lilla Nowah kvar och den damen tycks inte komma i gång. Nu skall alla badas så det kommer att ske dom närmaste dagarna.  Pälsen på bilden är från den ena sidan på hunden, den andra sidan är orörd :-)


Har märkt att det har blivit en del röd päls på golvet och nu krafsade jag av rejält. Han är så snäll att jobba med, ledsnar aldrig och står som ett ljus vad jag en gör, skrapar tandsingar, petar öron och klipper klor, det bekommer han inte.


Mitt egengjorda skötbord, även skönt för vård av långhårs katter som måste kammas och borstas.  Köpte väggskenor och skruvade fast på väggen, inhandlade en skåpsdörr som jag satte rejäla konsoller under, även en smal hylla med små konsoller över som blev en hylla för lite av varje. Den svarta gummimattan köpte jag från Heromi katalogen (djur) och limmade fast. En smal list under den lilla hyllan för upphängning av olika skötsel-verktyg. Fördelen med ett sådant bord är att man slipper ben i golvet som bara är i vägen, kan även haka av skivan. Behöver inte kröka rygg och kan ställa in i önskad höjd. Superbra ! Har även konstruerat ett eget bad-bord som jag visar sedan. Skulle inte kunna ha djur om jag vid skötsel måste kröka rygg en längre stund. Man blir ganska påhittig med åren :-)


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards