~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av ~ Ruth ~ - 5 oktober 2008 20:57


Tänker nu runda av veckans sista dag med lite kvällsnjutning, osten och käxen är inte uppdukat ännu, börjar med ett glas rött, som är fruktigt ½-sött och helt i min smak. Kommer du så bjuder jag även dig  (det räcker.) Håll i paraplyet för det både regnar och blåser, ja då behövs det lite värme inombords.


Bilden är tagen utan blixt så klart "L".

Av ~ Ruth ~ - 5 oktober 2008 10:10


Mamma- Morelle vilken hagelskur det kom i går kväll. Vi har plåt-tak på den stora altanen, fattade inte riktigt vad det var frågan om först. Hundarna flyger upp som reptiler från sovande, yra i bollen flyger dom omkring, skäller över ljudet och var nog både rädda och skärrade på samma gång.


Jag gick ut på altanen och det slog lock för öronen direkt, det var öronbedövande. Dom stora haglen kom med en hiskelig fart och tät, tät kom dom. Fick snabba mig in och skaka på huvudet, var tvungen att tugga tuggissar för att få tillbaka rätt hörsel på vänster örat. Var det varningsskotten för den kommande stormen som beräknades komma vid 3 tiden i natt ? har aldrig hört något liknande trotts plåttak i drygt 10 år.


Säkert var det en och annan fågel som slogs till marken där dom hade satt sig till ro för att inta nattsömnen i godan tro. Blåste rejält i natt, var uppe vid 4 snåret, uj vilket busväder, regn och blåst så det förslår, men någon storm tror jag inte att det blev, men jag sov som en stock i natt, ser ingen förstörelse här ute i allafall.


Tittade på "Stjärnor på is" efterföljaren till dansprogrammet. Lite trevande så här i första programmet, men kan nog bli ett trevligt program längre fram när dom har fått mera is vana.


Skickar med blommor till er alla i dag, varsågod och plocka ett knippe som får lysa upp köksbordet i dag, ha en fin söndag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards