~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av ~ Ruth ~ - 23 oktober 2008 19:14

Känner mig lite mörbultad i dag, ansade Plommonträdet och fick bort alla vattenskott i går, klippte sedan gräsmattan för sista gången så alla bladen blev pulvriserade för att ge ny näring till jorden. Men vad det känns i ryggen och fingerlederna i dag.



Trotts det så har jag fått putsat några fönster ut /insida och i mellan, hoppas det håller sig ett tag för det är ett av dom tråkigaste jobb jag utför, beror nog på att det är så många. 16 fönster varav 4 jättebreda, endast 3 fönster (små) slipper jag putsa i mellan, då blir det många fönster ytor 13 x 8 + 6 = 110 sidor (alla räknat). Hoppas vädret håller så jag kan putsa även i vardagsrummet inom det närmaste.



Har inte regnat i dag, men det är jäkligt grått och blåsigt ute. I går em. vid 6 tiden kom det en rejäl åsksmäll och kraftiga skurar. Himmeln var lilasvart och hotfull, det var värst mot Landvetter hållet. Knepigt höstväder. Se bilden ovan.



Nu skall jag fixa mat till hundarna och mig själv, glo lite förstrött på TVn och sticka, sedan uppdatera 2 kennelsidor och natta mina bloggizzar. Så det blir inte mer en så här i dag, inget halsbrytande har skett i dag, men det gör det ju inte varje dag, då skulle livet vara jobbigt, gillar att slappa och bara vara :-)

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards