~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Höstens första storm

Av ~ Ruth ~ - 22 oktober 2010 09:56

      
"Klickbilder"


Vilket konstigt väder det var i går, trodde det skulle bli en fin dag, en kvart efter att jag satte i gårdagens rader blev himmeln svart, och det föll tät med vitt från ovan, men det var inte snö utan fint hagel som sedan gick över i regn, sedan snöblandat så var det från och till hela dagen. På kvällen började det blåsa stormbyar, jädrans vad det ven omkring husknuten, strax efter 22 gick strömmen och det blev svart, trevade efter ljus och det blev riktigt mysigt, satte mig och stickade i stearinets sken. Hörde nu på radion att räddningstjänsten hade fått 45 larm i går kväll, byggställningar hade rasat, tak blåst av osv. Ett träd (tror jag) blåste ner vid berget och över vägen  här nere i kurvan, zoomade och tycks mig se ett träd framför bilen. Vi hade tur för strömmen återkom vid 23, flera tusen är fortfarande utan ström och vatten. Detta inlägg blev en väderrapport och bilder.


Kram på er alla, hoppas ni inte drabbades av ovädret i gårkväll.

 
 
Margit

Margit

22 oktober 2010 10:54

Go förmiddag, min vän Ruth!!!
Ja tänk vad vädret kan vända, bara på några minuter!!! Och ni bor..mitt i allt detta...INTE kul när strömmen går...MEN DU har en underbar bild, av de tända ljusen..och SÅ FINT där i fönstret!!! Förstår och anar att du njöt...mitt i allt detta...runt omkring dej...
Söt katt!!!
Är du med på FAcebook?? eller...la in några bilder där i går...Vi har en MUS..som kommit in...vi och katterna har nu sett den 2 dagar..den springer..och katterna efter..men då springer den under trappan..och DÄR gömmer den sej. I går så satt båda katterna och vaktade vis spisen..OCH när vi drog fram den..så sprang dom..och Linus hann ta den i mun..men släppte den ..och då gömde den sig igen. Men den kommer väl fram igen. Förmodligen komer den in genom diskbänken..nånstans.
Bra att vi har katterna..dom komemr nog att lyckas..tillsist..
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
agge

agge

22 oktober 2010 12:27

Oj då, viket oväder ni haft. Här i Västerås sken solen, det gör den även idag
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
lillis

lillis

22 oktober 2010 12:45

Vad mysigt du har i fönstret med alla dessa ljus.
Vilket oväder ni haft, hoppas att vädret är bättre i dag hos dig
Ha en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

22 oktober 2010 15:56

Hej Ruth!
Vilket oväder du har haft då. Nej här är det lugnt förutom att det låg ett snötäcke på marken i morse. Blir det kallgrader till kvällen nu så blir det dessvärre halka.
Men jag håller mig inne och gör som du. Tänder ljus.
Vilken fin bild med ljusen.Det värmer bara att se den.
Önskar dig en mysig helg nu.
Kram från Margaretha.

 
Monica

Monica

22 oktober 2010 16:57

Så dåligt väder hade vi inte här, men det snöade i går kväll och det ligger kvar än.
Fina foton..

Ha en riktigt bra helg:)

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

22 oktober 2010 18:25

Här kom vintern idag. Har snöat och det kommer nog lite fortfarande. Hoppas det ligger kvar imorgon så jag får använda min kamera och föreviga den första riktiga snön. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 oktober 2010 19:52

Kära hjärtanes vilket oväder! Det var väl bara åska som fattades;) Lite otäckt, när det stormar så där och sen blir det ju inte bättre av att elen försvinner. Tur att inga träd föll hos dig i alla fall och att varken du eller hundarna kom till skada.
Önskar dig en skön kväll!
Varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 oktober 2010 20:32

Ojdå vilken storm.Hoppas du inte var ensam hemma när strömmen gick,för då hade nog jag gjort i byxan hehe.Så fint och mysigt det ser ut med alla ljus på bänken,en mycket fin bild.
Ha en skön kväll.
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

23 oktober 2010 08:47

Det är skönt att befinna sig inomhus när det viner i "träa" och inte befinna sig ute på vägarna. Hörde också hur trafikvarningarna gick ut stup i ett. Ser hur du sitter o. myser med tända ljus :0). Ha en skön helg o. hoppas du får ording på datorn snart.krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards