~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av ~ Ruth ~ - 31 oktober 2010 16:18

                  

~~Klickbilder~~


1000 tack för alla kommentarer, det gör mig så glad, det är en glädjekälla för att jag inte ska tappa bloggsuget och det får inte ske.


I går var det lördag, fy bubblan vad veckorna går undan. Har varit på loppis , det förgyllde min dag, inget annat var planerat, jag  gör som många med mig, tar dagen som den kommer. Även denna dag var lika grå som tomtens skägg, men vad gjorde det, känns ljust inombords. Visar några fynd som jag köpte för en ringa summa. Gillar gamla och nya unika saker, en stor favorit är ”Luffarslöjd”, gjord med ståltråd och glitter. Luffaren för i tiden tillverkade sådant av ståltråd och gav som tack för en natts härbärge och ett mål mat. I dag har flera duktiga pysslare tagit upp denna konsten. En duktig hantverkare på området är ”Mia’s metallbinderi” titta gärna in där. Spegeln är rätt kul, den är gjord i smide med dörrar som kan stängas över spegeln. Dom 2 små hyllorna är utsnidade i trä, rikligt arbetade och söta. Den söta lilla korgen tyckte tyckte jag var så speciell med sina handtag och delvis vitlaserad, lagom stickkorg när jag stickar småsaker och kan stå kvar på köksbordet utan att skämmas för sig. Köpte även en blå/vit/grå plastmatta på 3 meter, skönt att lägga på mitt stengolv på vintern och lätt att hålla ren när man har hundar. Ja detta var lördagen, skulle varit gårdagens inlägg, men valde skriva om Thomas i stället.

Ha en fin kväll och ni vet alla att ni är betydelsefulla vänner / kram

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards